וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנע אסון: מטוס מבחריין כמעט התנגש במטוס ארקיע

מטוס אמריקני מסוג הרקולס, שהיה בדרכו מבחריין לעקבה, עמד לנחות בטעות בשדה התעופה באילת, וכמעט התנגש באוויר במטוס של חברת ארקיע. ברגע האחרון שונה מסלול נחיתתו

מטוס אמריקני מסוג הרקולס, שהיה בדרכו מבחריין לעקבה, עמד לנחות היום (חמישי) בטעות בשדה התעופה באילת וכמעט התנגש באוויר במטוס של חברת ארקיע. על פי רשות שדות התעופה, טייס מטוס ההרקולס התבלבל וחשב שאילת היא העיר הירדנית הסמוכה, עקבה, ולכן החל לבצע תהליך של הכנה לנחיתה בשדה, תוך שהוא נכנס למסלול הנחיתה של מטוס ארקיע.

פקחי הטיסה על הקרקע הבחינו במטוס, שהיה במרחק של כשלושה קילומטרים מהמטוס הישראלי, ויצרו קשר עמו ועם מגדל הפיקוח הירדני. על ידי כך הם שינו את מסלול נחיתתו והפנו אותו לשדה בעקבה, ומנעו את התנגשות שני המטוסים. דיווח מבצעי הועבר לכלל הגורמים.

בתחילת השבוע ביצע מסוק "קוברה" של חיל האוויר נחיתת חירום במהלך אימון בדרום, לאחר שהטייס הבחין בתקלה טכנית במסוק. לא היו נפגעים באירוע. לאחר בדיקה ראשונית בשטח, הוחלט כי אין אפשרות לתקן את המסוק במקום ועל כן הוקפץ מסוק יסעור לאזור כדי לסייע בחילוצו. בתום החילוץ הוא הועמס על גבי משאית ומשם הועבר לבסיס חיל האוויר בדרום הארץ. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בתחקיר לבירור נסיבות האירוע".

לפני כשלושה חודשים התרסק מסוק מאותו הדגם בעת טיסת אימונים שגרתית בעת שעשה את דרכו חזרה לבסיס פלמחים משטחי האימון בדרום הארץ. כתוצאה מההתרסקות נהרגו סגן-אלוף (במיל') נועם רון ורב-סרן (במיל') ארז פלקסר. בתחקיר האירוע התברר כי ההתרסקות נבעה מכשל טכני במדחף (רוטור) האחורי של המסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully