וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזן רייס תמונה ליועצת נשיא ארה"ב לביטחון לאומי

השגרירה באו"ם רייס תחליף בחודש הבא את טום דונילון. בעבר נמתחה עליה ביקורת בשל הפיגוע בנגאזי, שסיכלה את מינויה לשרת החוץ. השגרירה הבאה - זוכת הפוליצר סמנתה פאוור

הבית הלבן הודיע היום (רביעי) כי טום דונילון יתפטר התפטרותו מתפקידו כיועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה. שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, תחליפו. מינויה של רייס בת ה-48 לתפקיד, אינו טעון את אישור הסנאט, והוא מגיע ברקע ביקורת שנמתחה עליה מצד הרפובליקנים בפרשת הפיגוע בבנגזי. הביקורת סיכלה את מינויה לשרת החוץ ובמקומה נבחר ג'ון קרי לתפקיד.

התפטרותו של דונילון, גם אם הייתה צפויה, נחשבת לטלטלה משמעותית בצוות הביטחון הלאומי של אובמה. דונילון בן ה-58 היה יועץ מרכזי לאובמה מאז נבחר לכהונה ראשונה. הוא יישאר בתפקידו עד ראשית חודש הבא, לאחר שאובמה ישוב משני סבבי פגישות באירופה ומוועידה בסין.

שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס מצביעה בעניין סוריה במועצת הביטחון, 4 בפברואר 2012. /Mary Altaffer, AP
סוזן רייס במועצת הביטחון, בהצבעה להטלת סנקציות על סוריה/AP, /Mary Altaffer

ביקורת חריפה נשמעה גם נגד אובמה עצמו, שלא שילב אף אישה בצוות הביטחון הלאומי שלו בסבב המינויים של הקדנציה השנייה. בתפקידה החדש, רייס תעבוד באופן צמוד מול ישראל, וכמו דונילון צפויה לבקר בארץ מדי פעם כדי לערוך שיחות ביטחוניות רמות דרג.

אובמה גיבה את רייס מול הרפובליקנים

בחודש דצמבר של השנה שעברה משכה רייס את מועמדותה לתפקיד שרת החוץ במקומה של הילרי קלינטון, שפרשה מהתפקיד אחרי בחירתו של אובמה לכהונה שנייה. במכתב שהעבירה רייס לנשיא ברק אובמה כתבה רייס, אז השגרירה באו"ם: "אני משוכנעת כי אם אכן אבחר כמועמדת לתפקיד, הליך המינוי יהיה ארוך, כואב ויקר".

זאת, בשל הנאצות שהטיחו בה רפובליקנים בכירים, שטענו כי שיקרה כשהגנה על התנהלות הבית הלבן בפיגוע הקטלני בלוב. סנאטורים רפובליקנים אמרו כי היא הטעתה את הציבור אחרי המתקפה על הקונסוליה בבנגאזי, שגבתה את חייו של השגריר כריס סטיבנס ושל שלושה דיפלומטים נוספים. רייס טענה להגנתה כי התבססה בדבריה על דוחות מודיעין שגויים. היא גובתה על ידי הנשיא אובמה ועל ידי מחוקקים בכירים.

היועצת הוותיקה של הבית הלבן, סמנתה פאוור, פרופסורית באוניברסיטת הרווארד, תתמנה במקומה של רייס ותכהן כשגרירת ארה"ב באו"ם ובמועצת הביטחון. היא בת 42 וייעצה לקמפיין הנשיאותי הראשון של אובמה ולאחר מכן שימשה פקידה בכירה במועצה לביטחון לאומי. היא כלת פרס פוליצר על ספרה A Problem from Hell (בעיה מהגיהנום), שעסק ביחסו של הממשל האמריקני לרצח עם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully