וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים מחו: להסדיר רפורמה בתיכונים שש-שנתיים

4.6.2013 / 23:38

מורים בבתי ספר הכוללים תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים גם יחד הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב בדרישה להכריע בסוגיה לאיזו רפורמה הם ישתייכו - "עוז לתמורה" או "אופק חדש"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

עשרות מורים, מנהלים, סטודנטים לחינוך ותלמידים הפגינו אחר הצהריים (שלישי) בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על אי הסדרת הרפורמה שתחול בשנה הבאה בבתי ספר תיכון שש-שנתיים. המורים זועמים על כך שהחל מהשנה הבאה עליהם להצטרף לרפורמה – "אופק חדש" או "עוז לתמורה", אולם המהלך עדיין לא הוסדר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דורשים להכריע בסוגיית הרפורמות. המורים מפגינים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבסיס המחאה עומדות שתי הרפורמות שהובילו ארגוני המורים בשנים האחרונות – "אופק חדש" שנחתם עם מורים בבתי הספר היסודיים ובחלק מחטיבות הביניים, וכן "עוז לתמורה" – שנחתמה עם מורים בבתי ספר תיכון וחלק ממורי חטיבות הביניים. בימים אלה נידונה בבית המשפט סוגיית הרפורמה שתחול בחטיבות הביניים, "עוז לתמורה" או "אופק חדש". בית המשפט הורה לצדדים לקיים משא ומתן בנושא שוב ושוב על מנת להגיע להכרעה.

המורים הפגינו לאור העובדה כי עד כה לא הושגו הבנות ולא נבנתה רפורמה התואמת את הצרכים של המורים, הנובעים ממבנה בתי הספר השש-שנתיים, בעוד בתי הספר מחויבים להצטרף לאחת הרפורמות. היום השביתו המורים את הלימודים החל מהשעה 12:00 כאות מחאה. המורים הדגישו כי הם לא מתנגדים למעבר לרפורמה, אך התעקשו כי ניתן למצוא פתרון הולם לצרכי בתי הספר השש-שנתיים בין שתי הרפורמות, מבלי לפצל את חדר המורים ולפגוע בהיבטים של הניהול, ההעסקה והחינוך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"עדיין נעשה ניסיון לפתור את הנושא גם מחוץ לכותלי בית המשפט"/בן קלמר

בקול קורא שפרסמו המורים בימים האחרונים נכתב כי "לאור הנתק והאיבה בין ארגוני המורים, שלכל אחד מהם אינטרס מובנה ומנוגד לפיו תיושם הרפורמה 'שלו', מודרים למעשה המורים האמורים לשאת בעול של יישום הרפורמות מן הדיונים בנושא הבעיות בפניהן אנו עומדים להיתקל מיד עם הניסיון ליישם אותן". כמו כן נכתב כי "על נציגי חדרי המורים המייצגים את המורים משני הארגונים בכל בית ספר, להיות שותפים, מעורבים ופעילים לקבלת ההחלטות בנוגע לביצוע ההתאמות וליישום רפורמה אחת ומעודכנת במתווה הלוקח בחשבון את אופי העבודה בתיכון שש-שנתי ובחטיבת ביניים, ויפה שעה אחת קודם".

ממשרד החינוך נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה". שר החינוך, שי פירון, נפגש אתמול בלשכתו עם נציגי מנהלים ומורים והבטיח כי יבחן את הנושא באופן יסודי על מנת לנסות לקדם פתרון מיטבי.

מארגון המורים נמסר כי "ארגון המורים ניסה עוד בתקופת גדעון סער לפתור מצב בלתי אפשרי זה של שתי רפורמות שונות זו מזו בתכלית. המשמעות היא הרס בתי הספר השש-שנתיים. כל הניסיונות והפתרונות שהועלו, במהלך תקופה ארוכה, נדחו. לכן נאלצנו לפנות לבית הדין הארצי לעבודה ושם הנושא הזה עומד. במקביל, עדיין נעשה ניסיון לפתור את הנושא גם מחוץ לכותלי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully