וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר השיכון: "נתניהו לא מאשר תכניות בנייה ביו"ש"

יהושע בריינר

4.6.2013 / 22:27

השר אורי אריאל קיים פגישה עם הנהגת המתנחלים, ובמהלכה צוטט כאומר שראש הממשלה עצמו הוא זה אשר מונע בניית 4,000 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושים "בשל לחץ אמריקני"

ראש הממשלה מונע פרסום מכרזי בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים על רקע לחץ אמריקני - כך צוטט היום (שלישי) שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי) על ידי גורמים שנכחו בפגישה שקיים עם ראשי הנהגת המתנחלים.

במסגרת הפגישה, שבה נכחו ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון לצד ראשי מועצת יש"ע, דרשו המתנחלים הבהרות לסוגיית העיכוב בפרסום המכרזים לבנייה מעבר לקו הירוק, בזה גם בירושלים. לדברי המתנחלים, מדובר בכ-4,000 יחידות דיור, מרביתן בשכונות בירושלים ובגושי ההתנחלויות, שכל הדרוש לבנייתן הוא אישור ממשלה.

לדברי גורמים שנכחו בפגישה, השר אריאל השיב להם כי מבחינת משרד השיכון המכרזים יכולים לצאת לדרך כבר מחר, אלא שמי שמונע את פרסומם הוא ראש הממשלה עצמו, בנימין נתניהו. "כל מכרז וכל אישור לכביש חדש או לתשתיות חדשות מגיע לשולחנו של ראש הממשלה שאינו חותם עליהם בשל הלחץ האמריקני לחידוש המו"מ", צוטט אריאל מפי הנוכחים.

מלשכתו של אריאל אמרו בתגובה לציטוטים שהובאו כי מדובר בפגישה ראשונה עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון. "שמענו את צרכיהם ונפעל לסייע להם", נמסר.

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
הבנייה בהתנחלויות מעוכבת באופן יזום, כך לפי משרד השיכון/רויטרס

המתנחלים מצדם הביעו ביקורת קשה על עיכוב החתימה של ראש הממשלה. "זה בלתי סביר לחלוטין", אמר אחד מאלה שהשתתפו בפגישה. בהודעה רשמית שפרסמה מועצת יש"ע הוסיף השר אריאל כי ככל שעובר הזמן הבעיה מתעצמת ומקשה על היכולת לפרסם את המכרזים. "אני ער לבעיה, אסור לנו להמתין עוד", אמר.

ראש מועצת יש"ע, אבי רואה, אמר כי למרות "הבטחות חוזרות ונשנות, כולל התבטאויות פומביות של ראש הממשלה עדיין לא יצאו המכרזים. הופתענו לשמוע שאין כל מניעה חוקית או ארגונית להוצאתם ואני קורא לממשלה לפעול ללא דיחוי בעניין".

לפני כשלושה שבועות נחשף בוואלה! כי המנהל האזרחי אישר קידום תוכנית לבניית 300 יחידות דיור חדשות בבית אל ובשבוע האחרון קודמה תוכנית לבנייה במזרח ירושלים. הפרסומים הביכו מאוד את ראש הממשלה והביאו לביקורת בינלאומית, כולל מצד מזכיר המדינה האמרקאי ג'ון קרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר אריאל בפגישה עם ראשי מועצת יש"ע והמתנחלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully