וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשכת נתניהו מונעת תכניות בנייה בירושלים"

22.5.2013 / 0:07

לדברי גורמים בעיריית ירושלים, אלפי יחידות דיור בשכונות שמעבר לקו הירוק - שהקמתן כבר אושרה, לא נבנות בשל לחץ פוליטי. "הוראות הגיעו פעמיים מלשכתו של ראש הממשלה"

באחרונה מעוכבות שורת תכניות בנייה בשכונות בירושלים, אשר נמצאות מעבר לקו הירוק. אתמול (שלישי) חשף בכיר בעירייה כי ההוראה לעכב את קידום התכניות, שעלולות להוביל לעימות עם ארצות הברית – הגיעה ישירות מלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

חרף הצהרותיו כי ישראל תמשיך לבנות בבירה ללא סייג, נדמה שראש הממשלה מנסה למנוע חיכוכים מיותרים עם ממשל אובמה - יומיים לפני הגעתו לאזור של שר החוץ ג'ון קרי, ועם הפלסטינים – בדמות הקפאת הבנייה ליהודים במזרח העיר. גורמים בעיריית ירושלים מסרו כי תכניות שונות לבנייה בגילה ובמקומות נוספים בעיר, שכבר קיבלו את כל האישורים, אינן מוצאות למכרזים ואילו אחרות, אינן מגיעות כלל לשלב הדיון בהתנגדויות.

"דוגמה טובה לכך הן מכללות צה"ל, שהיו אמורות להיבנות באזור הסמוך להר הזיתים", אמר לוואלה! חדשות מאיר תורג'מן – יו"ר ועדת הביקורת של עיריית ירושלים. "הדיון בהתנגדויות לתכנית ירד פעמיים מסדר היום: פעם אחת בשל ביקור אובמה ופעם נוספת לפני כשבועיים. בשלב זה לא נקבע מועד נוסף לדיון בהתנגדויות וכל עוד לא מתנהל דיון כזה לא ניתן לקדם את התכנית. בשני המקרים מדובר בהוראה שהגיעה מלשכתו של נתניהו", הסביר. התכניות שאושרו ולא יצאו עדיין לפועל כוללות אלפי יחידות דיור, בהן 920 בגילה, 1,500 ברמת שלמה, אלפים ברמות ובפסגת זאב.

"המצב מחריף את מצוקת הדיור שקיימת גם ככה"

"צריך להבין שבשכונות בירושלים אשר נבנו מעבר לקו הירוק גרים היום מרבית תושביה היהודים של העיר – 325 אלף איש", הסביר גורם בעירייה. "רק 200 אלף גרים בשכונות המערביות של העיר. המצב מחריף את מצוקת הדיור שקיימת גם ככה וגורם לעלייה במחירים. בכל שנה עוזבים את ירושלים עשרת אלפים יהודים".

גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
גם הבנייה בגבעת המטוס מעוכבת/עומר מירון

גורם בכיר נוסף בעירייה, המקורב לראש העיר, הסביר כי מדיניות העיכוב בבנייה לא נובעת מרצון ראש העיר ניר ברקת. "ברקת הצהיר לא מכבר ומספר פעמים כי בראייתו ירושלים תישאר עיר מאוחדת וכי יש לבנות בה לפי הצרכים בכל מקום, כולל במזרחה. ההוראות לדבר הזה מגיעות מקובעי המדיניות ברמה הגבוה ביותר", אמר הבכיר בהתייחסו לדברים שמקורם לכאורה בלשכת נתניהו.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין כל שחר לדברים! עיריית ירושלים אינה מעכבת אף תכנית ודנה בתכניות בכל רחבי העיר בהתאם לתכנית המתאר, ואין כל שינוי במדיניותה. העירייה אינה אחראית על שיווק קרקעות, אלא מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון".

ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה כל תגובה עד לכתיבת שורות אלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקורב לברקת: "ירושלים תישאר עיר מאוחדת וכי יש לבנות בה לפי הצרכים בכל מקום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר לפני שבועיים, בדיון על מצוקת הדיור בירושלים בוועדת הכלכלה אמר שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי) כי ישנן 2,500 יחידות דיור המוכנות לשיווק בירושלים. בתגובה לנתונים אלה שאלה יושבת ראש סיעתו, ח"כ איילת שקד, מה מונע את שיווקן. "אני יכול לומר שהמניעה אינה מצידנו", השיב לה אריאל. "אם כך, אני מבינה כי כיום יש 2,500 יחידות דיור המוכנות לשיווק, היכולות להוות פתרון למצוקת הדיור של אזרחי העיר, זוגות צעירים וסטודנטים, ואשר אינן משווקות בגלל חסמים שמפעיל משרד רה"מ. זו שערוריה", אמרה.

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully