וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחמוק מעונש מוות? הג'וקר מקולורדו נשלח לאיבחון

הפתעה במשפט "הג'וקר", שטבח ב-12 בני אדם בבית קולנוע בשנה שעברה. השופטים הסכימו להודאתו שהוא אינו אשם מטעמי אי-שפיות, ואם תוכח טענתו הוא יינצל ממאסר - ויישלח למוסד

התפתחות דרמטית במשפט הרצח שזעזע את ארצות הברית. השופטים בקולורדו הודיעו הערב (שלישי) כי החליטו לאפשר לג'יימס הולמס, החשוד בטבח בבית הקולנוע באורורה בקיץ שעבר, לכפור באשמה בגין אי-שפיות. טרם פתיחת משפטו יעבור הולמס, בן 25, בדיקה פסיכיאטרית, ואם ייקבע שהוא אכן אינו שפוי לא ייגזר עליו עונש מוות. הוא לא יישלח למאסר וירצה את עונשו במוסד רפואי סגור.

נגד הולמס תלויים 166 סעיפי רצח, ניסיון רצח וסעיפים אחרים הקשורים במתקפה שאירעה ב-20 ביולי 2012 בבית הקולנוע הסמוך לעיר דנבר. 12 בני אדם נהרגו ו-71 נפצעו מיריות. הולמס, מחופש לדמות "הג'וקר" ועטוי שכפ"צ וקסדה, פתח באש באולם שבו הוקרן הסרט החדש מסדרת באטמן, "עלייתו של האביר האפל". לדברי התביעה, הסטודנט למדעי המוח תכנן את הטבח במשך חודשים רבים. הוא אגר בביתו כלי נשק ורימוני גז ומלכד את הדירה בחומרי נפץ.

ביתו של ג'יימס הולמס, החשוד בירי בבית קולנוע וברצח 12 בני אדם. דנבר, קולורדו 20 ביולי 2012. רויטרס
שוטרים פורצים לדירתו הממולכדת של הולמס, בחודש יולי 2012/רויטרס

החלטת בית המשפט מהיום מסיימת דיון ארוך בשאלה האם יתאפשר להולמס לשנות את הודאתו ללא אשם בשל אי שפיות, בשל תסבוכת משפטית של מדינת קולורדו. בתחילת החודש כבר ביקש הולמס לטעון כך, אך בית המשפט לא נענה לבקשתו עד היום.

במשך חודשים רבים, שני הצדדים במשפט התווכחו בשאלה בדבר ראיה מרכזית: העובדה שהולמס היה בטיפול אצל פסיכיאטרית בבית ספרו. לדברי התביעה, העובדה שהוא חשף בפניה חשף את תכנון הטבח מעידה על עצם כוונותיו, ולדברי ההגנה מדובר בהוכחה לחולשתו הנפשית ולזעקתו לעזרה.

במהלך הבדיקה הפסיכיאטרית צפוי הולמס לעבור איבחון מעמיק של צוות רופאים עצמאי מטעם המדינה, ככל הנראה בבית חולים ממשלתי. הבדיקה עשויה לארוך חודשים, והדיון הבא במשפט יהיה רק בחודש פברואר 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully