וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל הבחירות"? מה באמת מנע את מינויו של כחלון

נתניהו אמר לשר לשעבר שלא יוכל למנותו ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל בשל ההסכמים הקואליציוניים, אלא שבדיקה מעלה שהם תומכים במינוי. המכשול האמיתי היה ידוע לנתניהו לפני הבחירות

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: טל רזניק

(צפו בנתניהו מודיע על מינוי כחלון בינואר)

משה כחלון לא מונה ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל בגלל ההסכמים הקואליציוניים? בדיקה פשוטה של המסמכים שעליהם חתמה סיעת הליכוד-ביתנו עם מפלגות הבית היהודי ויש עתיד, דווקא מעלה כי לא רק שמינוי כחלון אינו נוגד את ההסכמים - אלא שזה בדיוק מה שנקבע בהם. אתמול (שלישי) נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לשעבר, והודיע לו רשמית כי אינו ימונה לתפקיד, "בשל תוצאות הבחירות". אלא שגורמים בליכוד מודים, כי נתניהו מונע את המינוי בשל ניתוק מנהל מקרקעי ישראל ממשרד השיכון, אלא שראש הממשלה ידע עוד לפני הבחירות שלא יוכל להבטיח את מתן תיק השיכון לשר מטעם הליכוד-ביתנו.

בגלל הבחירות: כחלון לא ימונה לראש מנהל מקרקעי ישראל

מוקדם יותר נמסר בהודעת הליכוד כי "לאור העובדה שההסכם הקואליציוני מונע את העברת רשות מקרקעי ישראל לאחריותו של משרד ראש הממשלה, לא ניתן להוציא את המינוי אל הפועל". אלא שבסעיף 15 להסכמים הקואליציוניים שחתמו הליכוד ביתנו והבית היהודי ב-15.3, הדבר דווקא הוסכם ונקבע: "יו"ר מנהל מקרקעי ישראל יהיה משה כחלון, והצדדים מתחייבים להעביר בכנסת את שינויי החקיקה הנדרשים לשם הצבת מר כחלון בתפקיד זה", נכתב. ההסכם קבע מראש, כי המנהל לא יועבר לאחריות משרד ראש הממשלה. גם סעיף 49 בהסכם הקואליציוני עם "יש עתיד" קובע כי כחלון יעמוד בראש המנהל, תחת משרד השיכון.

סעיף 15 בהסכם הקואליציוני בין הליכוד-ביתנו לבית היהודי:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סעיף 49 בהסכם הקואליציוני בין הליכוד-ביתנו ליש עתיד:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכן, לא ברור מדוע רק הבוקר השכילו בליכוד "לגלות" כי אי אפשר להוציא את המינוי לפועל, בטענה כי המפלגות האחרות מונעות זאת, אחרי שכבר לפני שלושה חודשים סיכמו המפלגות מרצונן החופשי כי כחלון יעמוד בראש המנהל, אשר יפעל תחת משרד השיכון. ואם לא די בכך, ביום חמישי האחרון פורסם בעיתון "גלובס" כי מסתמן שהמהלך לא ייצא לפועל. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו אז לעיתון כי "הכל נמשך כמתוכנן ובהתאם להסכם הקואליציוני", מה שרק מגדיל את מספר סימני השאלה, ולא ברור מה השינוי שחל לכאורה מאז יום חמישי ועד היום.

ערב הבחירות: כחלון ימונה ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. עומר מירון
כחלון ונתניהו/עומר מירון

גורמים בליכוד טענו להגנת מפלגתם, כי "כשראש הממשלה דיבר על מינוי כחלון, הוא אמר שזה יהיה תחת משרד ראש הממשלה. אחרי שהובהר שאין אופציה כזו, ואחרי שבין נתניהו וכחלון הוסכם שתחת משרד השיכון הוא לא יוכל להעביר את הרפורמות, הוחלט שלא לקדם את המינוי". עוד טענו במפלגה, כי המינוי לא ייצא לפועל בשל ההערכות המתגברות כי בכוונתו של כחלון להתמודד בסוף החודש לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully