וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ישראלית באוקלהומה: "זה המעט שאפשר לעשות"

המשלחת הזרה היחידה שהגיע לסייע באוקלהומה, שם היכו סופות טורנדו קשות, היא של העמותה הישראלית "ישראייד". מנכ"ל העמותה: הזדמנות לעזור לאמריקנים שתמיד שם בשביל ישראל

"האמריקנים תמיד עוזרים לישראל. המעט שאנחנו יכולים לעשות זה לעזור להם כשהם זקוקים לכך" – כך אמר היום (שלישי) שחר זהבי, מנכ"ל עמותת ישראייד הפועלת בתחום הסיוע ההומניטרי ברחבי העולם, שלחה משלחת סיוע לאזורים מוכי האסון באוקלהומה. סופות הטורנדו שפקדו את המדינה הותירו אחריהן עשרות הרוגים ונזק רב, והמשלחת יצאה לסייע כבר לאחר הסופה הראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשלחת הזרה היחידה. מתנדבי העמותה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהבי ציין כי חמישה מתנדבים נמצאים באזורי האסון ומעריך כי יישארו שם עד סוף יוני. כמו כן, עוד צוות צפוי להישלח למוקדי ההרס. "אנחנו הארגון הזר היחידי שם, כל שאר ארגוני הסיוע הם אמריקנים", סיפר זהבי. "הרגשנו צורך להיות שם כי החיבור הישראלי-אמריקני חשוב לנו". לדבריו, מטרת הצוות היא לעזור לאמריקנים בהתמודדות עם טראומה וכן גם בניקוי מבנים ושטח כדי לאפשר בנייה מחודשת של הבתים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרגשנו צורך להיות שם כי החיבור הישראלי-אמריקני חשוב לנו". מתנדבי העמותה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסייעים בהתמודדות עם טראומה ובניקוי מבנים ושטח כדי לאפשר בנייה מחודשת של הבתים. מתנדבי העמותה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש העיר אוקלהומה סיטי אמר בשבוע שעבר כי מסיבות שאינן ברורות לו, "יותר אנשים היו בדרכים מאשר המצופה. כולם נהגו באופן שונה בסופה הזו וכתוצאה מכך זה יצר מצב מסוכן ביותר". הוא הוסיף כי הזעזוע מסופת הטורנדו עדיין לא שכך. "אנו עדיין קוברים ילדים וקורבנות, כך שהתחושות שלנו עדיין קשות". אחד התושבים שביתו קרס, סיפר על חוסר האונים שלו ושל שכניו. "פשוט מנסים לקחת מה שאפשר, לדאוג למשפחה, אבל מעבר לכך, זה פשוט טוטאל לוס".

סופת טורנדו הכתה באוקלהומה. AP
"התחושות שלנו עדיין קשות". חילוץ נפגעים מההריסות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully