וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היגיינה לקויה בגבעתי: 100 חיילים סובלים משלשולים

4.6.2013 / 8:09

בבסיס אימונים שבקציעות שוחררו עשרה מהחיילים לבתיהם, בשל החמרה במצבם. בצבא מעריכים כי המקור לתחלואה בתנאים הסניטריים בחדר האוכל. דובר צה"ל: "פועלים לשיפור ההיגיינה"

יותר ממאה חיילים בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי נזקקו לטיפול רפואי בימים האחרונים, בשל מכת שלשולים והקאות שפוקדת את הבסיס. עשרה מהחיילים אף שוחררו לבתיהם בשל החמרה במצבם, בעוד אחרים נמצאים תחת השגחה רפואית בבסיס קציעות. בשלב זה, ההערכה היא כי מדובר בזיהום שמקורו בתנאים סניטריים ירודים בבסיס המיושן, שממוקדם באזור מדברי. להערכת גורמים צבאיים, חוסר שמירה על היגיינה במעבר שבין פעילות שוטפת לזו שמתנהלת בחדר האוכל, היא שגרמה לתחלואה, ותנאי החום סייעו לה להתפשט בקרוב החיילים.

גורם צבאי אמר לוואלה! חדשות כי חדר האוכל במקום עבר ניקוי יסודי, כך שלטענתו הדבר שולל את האפשרות שמדובר בתוצאה ממזון מקולקל, וכי מאותה הסיבה קיבלו החיילים מנות קרב בתחילת התהליך.

בחטיבת גבעתי מתגאים בכך שעל אף שמדובר בבסיס מיושן, בשנים הקרובות עתיד להיבנות עבור החטיבה בסיס אימונים חדיש - דוגמת אלה שמשרתים את חטיבות הצנחנים וגולני. מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי גורמי בריאות צבאיים "ביצעו ביקורות בבסיס והגדירו את התחלואה כקלה, ולכן, בניגוד לנטען, לא ניתנה הנחיה גורמת לשחרור חיילים מהיחידה, אלא הנחיות כיצד לצמצם את התפשטות התחלואה, ובהם הגבלת פעילות ותגבור אמצעים לשיפור ההיגיינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully