וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו גינה הגזענות בסופרלנד: "נעצור התופעה"

2.6.2013 / 10:51

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה להפרדה בין בתי ספר יהודיים וערביים בפארק השעשועים, וגינה גם את אירועי ה"תג מחיר" נגד פלסטינים בשבוע שעבר ביהודה ושומרון

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בילדי בית הספר ביפו שכניסתם לסופרלנד נאסרה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) לגילויי הגזענות שנחשפו בשבוע שעבר בפארק השעשועים סופרלנד בראשון לציון, ולשורת אירועי "תג מחיר" שאירעו לציון חודש לרצח בתפוח. "אני מבקש לגנות בכל תוקף שתי תופעות שהיינו עדים להם באחרונה, של גזענות כלפי ערבי ישראל ומעשי פורענות נגד פלסטינים, שלא הייתה להם שום פרובוקציה ושום הצדקה. אנו דוחים בשאט נפש את התופעות הללו ואנו נפעל באמצעי החוק והאכיפה שעומדים לרשותנו כדי לעצור את זה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

בימים האחרונים קמה סערה ציבורית סביב תופעת הגזענות שהתגלתה בסופרלנד, לאחר שמורה מבית ספר ערבי ביפו ניסה להזמין מקום לתלמידיו בפארק השעשועים ונדחה. חאלד שקרה, מחנך כיתה ז' בתיכון ל"ב אג'יאל ביפו, סיפר כי התקשר לסופרלנד וביקש להזמין 25 כרטיסים, ונענה כי הסופרלנד "פתוח במיוחד לבתי ספר בתאריכים 19-17 ביוני". אולם, מרגע שהבינה הטלפנית שמדובר בבית ספר ערבי, העבירה את השיחה לטלפנית אחרת, אשר עדכנה אותו שאין מקומות פנויים בתאריכים האמורים. לעומת זאת, כאשר התקשר שנית והזדהה כאדם בשם אייל המייצג עמותה יהודית, אותם התאריכים הוצעו לו.

בעקבות פרסום המקרה, פנתה שרת המשפטים, ציפי לבני, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה להנחות את גופי התביעה והאכיפה לבדוק את הנושא. "אם העובדות נכונות, זהו סימפטום חמור של דמוקרטיה חולה וצריך לטפל בכל תופעה כזו בחומרה", אמרה השרה. לבני אף מסרה כי בשבועות הקרובים בכוונתה להגיש חוק הקובע שאפליה היא עבירה פלילית ושיאפשר נקיטת צעדים חמורים נגד ביטויי אפליה, גזענות והדרה, בין שמדובר בנשים, ערבים או עולים.

הכניסה לסופרלנד, מאי 2013. דרור עינב
נתניהו מגנה את הגזענות. סופרלנד/דרור עינב

כמו כן, קרא ח"כ ראובן ריבלין לשר החינוך, שי פירון, להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את הפרשה. "אם יימצא שהפרסומים נכונים, על שר החינוך להורות לכל מוסדות החינוך להימנע מביקור שם. צריך לעצור את הלאומנות הפושה בנו, שמושפעת גם מהלכי רוח בכנסת. אסור להקל ראש בכך", ציין ריבלין. פירון, מצדו, התקשר למורה שהופלה על מנת להביע תמיכה בו. "אני מזועזע נוכח תופעות מעין אלה אשר אין להם מקום בחברה הישראלית", אמר השר למורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתובת שרוססה בשבוע שעבר באחד הכפרים בגדה המערבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, בשבוע שעבר אירעו ארבעה מקרים של פעולות "תג מחיר" ברחבי יהודה ושומרון: במשטרה חושדים כי בכל המקרים מדובר בפעולות יזומות של פעילי ימין קיצוניים לציון יום ה-30 למותו של אביתר בורובסקי, תושב יצהר בן 32 שנרצח בסוף חודש אפריל בצומת תפוח על ידי מחבל פלסטיני מקלקיליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully