וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: עצרנו מורדים סורים שברשותם גז סארין

הרשויות בטורקיה הודיעו כי 12 אזרחים סורים מארגון המזוהה עם אל-קאעדה נעצרו בחשד שתכננו מתקפה במדינה. בפשיטת משטרה נמצאו ברשותם שני קילוגרמים של גז העצבים המסוכן

הרשויות בטורקיה עצרו אתמול (חמישי) קבוצה של מורדים סורים מארגון אל-נוסרה, אשר הודיע לאחרונה על איחוד עם אל-קאעדה, בחשד שתכננו מתקפה בטורקיה. עוד נמסר כי ברשותם נמצא גז מסוג סארין. 12 חברי הארגון נעצרו בעיר הדרומית אדנה, כמאה קילומטרים מסוריה. במהלך פשיטת המשטרה על המקום בו שהו נמצאו שני קילוגרמים של סארין וכלי נשק.

המעצרים התאפשרו הודות לשורות פשיטות של כוחות הביטחון ברחבי המדינה. בין היתר הן נערכו באיסטנבול ובמחוזות הדרומיים אדנה והטאיי שבקרבת הגבול הסורי – כך אמר המושל במחוז אדנה, אבני קוס. לדבריו, החומרים הכימיים שנמצאו ברשות החשודים הועברו לבדיקות מעמיקות יותר. הוא הוסיף כי לא ניתן לקבוע כעת שמדובר בגז סארין.

אל-נוסרה, שהייתה מזוהה זמן רב עם ארגון הטרור אל-קאעדה וכאמור לאחרונה הודיעה כי היא מצטרפת אליה באופן רשמי, נטלה אחריות על עשרות פיגועים ברחבי סוריה שהתרחשו ב-16 החודשים האחרונים. האופוזיציה בסוריה ו"הצבא הסורי החופשי" הכחישו כל קשר להאשמות אלו ואמרו כי גם אם ירצו – אין להם היכולת לבצע פיגוע התאבדות בסדר גודל כפי שאל-קאעדה מסוגלים.

תיעוד: נפגעים מנשק כימי בעיר סראקב. תמונות גולשים
תיעוד של תקיפה לכאורה בנשק כימי בעיר סראקב/תמונות גולשים

בראשית החודש הודיע האו"ם כי אסף עדויות לפיהן המורדים בסוריה עשו שימוש בגז עצבים מסוג סארין. צוות חוקרים עצמאי, שבחן עדויות של פצועים במלחמת האזרחים בסוריה ושל רופאים שטיפלו בהם, הוסיף כי טרם עלו הוכחות כי משטר אסד ונאמניו עשו שימוש בנשק כימי. זאת, בניגוד להערכות שהשמיעו בתקופה האחרונה ישראל וארצות הברית.

חברת הצוות, קרלה דל פונטה, אמרה בראיון לטלוויזיה השוויצרית כי "החוקרים שלנו ביקרו במדינות השכנות של סוריה, ושוחחו עם קורבנות מלחמה רבים ועם אנשי צוותי רפואה. מעדותם עולה כי ישנם חשדות כבדים ומבוססים שנעשה בסוריה שימוש בגז העצבים סארין. שימוש זה בנשק כימי נעשה על ידי כוחות המורדים, ולא על ידי כוחות המשטר". דל פונטה, בעברה תובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי לחקר פשעי המלחמה ביוגוסלביה, לא מסרה פרטים אודות העיתוי והמיקום בהם נעשה השימוש בגז הקטלני.

לקריאה נוספת
אל-קאעדה בעירק מנסה להשתלט על האופוזיציה הסורית
זליגת נשק כימי? הממשלה צמצמה חלקה בתרגול העורף
דיווח: עדויות חדשות לשימוש בנשק כימי בסוריה

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully