וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטפות רעל נשלחו לראש העיר ניו יורק, הנאבק בנשק

30.5.2013 / 13:00

שתי מעטפות עם ריצין, נשלחו לבלומברג ולמטה המאבק לאכיפה נגד מחזיקי רובים קטלניים. כמה אנשי צוות גילו תסמיני חשיפה לרעל. לאחרונה נשלחו מעטפות רעל לאובמה ולסנאט

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שתי מעטפות אנונימיות נשלחו אל ראש העיר ניו יורק מייקל בלומברג, ואל מטה המאבק שהקים למלחמה בכלי נשק. לפי החשד, המעטפות הכילו רעל מסוג ריצין ובתוכן היו איגרות שמחו על החוקים המבקשים להגביר את האכיפה כלפי מחזיקי רובים קטלניים.

משטרת ניו יורק אמרה כי המעטפות נפתחו ביום שישי בניו יורק וביום ראשון בוושינגטון. הן היו זהות בתוכנן. אחת מהן יועדה אישית לראש העיר בלומברג. עובדי מיון דואר שטיפלו במעטפות לא נפגעו, אך צוותי חירום שבאו במגע עם החומרים שבתוכן הציגו סימפטומים קלים של חשיפה לרעל, שחלפו כעבור זמן קצר.

ראש העיר ניו יורק מייקל בלומברג בדיון על כלי נשק. AP
מייקל בלומברג בדיון על הגבלות לנושאי נשק קטלני/AP

בלומברג מסר בתגובה כי הוא אינו מרגיש מאוים. לדבריו, הוא ימשיך במאבקו נגד כלי הנשק בארה"ב ובניו יורק בפרט. בלומברג מסיים בימים אלה כהונה שלישית בתפקיד, ולא יוכל להתמודד שוב על המשרה בבחירות שייערכו בחודש נובמבר השנה. בעבר נשלחו לו מעטפות שנטען כי הכילו אנתרקס, אך במרבית המקרים התברר כי מדובר בסודה לשתייה.

לפני כמה שבועות נשלחו מעטפות עם ריצין לנשיא ברק אובמה ולכמה משרדים בקונגרס בוושינגטון. ג'יימס דוצ'קה, מדריך אומנויות לחימה ממיסיסיפי נעצר בחשד ששלח אותן.

לקריאה נוספת
מכה לבלומברג: לא הצליח לאשר את "אמברגו הסודה"
הבחירות בעיריית ניו יורק: חזרתו של הפוליטיקאי המתפשט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully