וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: סוריה קיבלה את המשלוח הראשון של טילי S-300

30.5.2013 / 8:06

בריאיון לרשת אל-מנאר אמר נשיא סוריה כי יתרת הטילים כבר בדרך. הוא אישר שלוחמי חיזבאללה פועלים בסוריה אך טען כי צבאו מוביל את המערכה. "נגיב לכל מתקפה ישראלית", איים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא סוריה, בשאר אסד, אומר כי דמשק קיבלה את המשלוח הראשון של מערכת טילי ה-S-300 שרכשה ממוסקבה. לדבריו, שארית הטילים נגד-מטוסים יגיעו בקרוב. העיתון הלבנוני אל-אחבאר ציטט הבוקר (חמישי) חלקים מריאיון שנערך עם אסד ברשת הטלוויזיה של חיזבאללה אל-מנאר, שצפוי להתפרסם בהמשך היום.

אסד צוטט באומרו כי צבאו יגיב באופן מיידי לכל מתקפה ישראלית בשטח סוריה, וכי לא יתנגד אם קבוצות חמושות יבקשו לפעול "לשחרור הגולן". בעניין אחר ובטון מפויס מעט יותר, אמר הנשיא הסורי כי דמשק מוכנה להשתתף בוועידת השלום "ז'נבה 2" שצפויה להתכנס בחודש הבא.

חיילים רוסים תופסים מחסה בעת תרגיל בטילי s-300, 1997. AP
קצינים רוסים ליד מערכת טילים מסוג S-300/AP

לדברי הנשיא אסד, צבא סוריה הגיע להישגים גדולים במערכה הקרקעית נגד המורדים. לדבריו, תמונת המצב הצבאית השתנתה, וכעת ידו של הצבא הסורי נמצאת על העליונה. לדבריו, סוריה וארגון חיזבאללה ניצבים "על ציר אחד", והם ימשיכו להילחם עד שישמידו את "המחבלים" - השם שנתן המשטר הסורי לזרוע המזוינת של האופוזיציה.

הוא אישר כי יש קבוצות של לוחמי חיזבאללה בגבול בין סוריה ללבנון, אך סייג ואמר כי הצבא הסורי הוא שמוביל את המערכה הצבאית. בריאיון גינה אסד את טורקיה, את ערב הסעודית ואת קטר בשל תמיכתן הכלכלית במורדים, וטען כי מאות אלפי חמושים מטעמן באו לסוריה כדי לסייע לאופוזיציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלוויה בנבי שית של פעיל חיזבאללה שנהרג בקרב על קוסייר, סוריה. לבנון, מאי 2013. רויטרס
הלוויה בנבי שית של לוחם חיזבאללה שנהרג בקרב על קוסייר/רויטרס

אמש קראה וושינגטון לחיזבאללה להסיג את לוחמיו משטח סוריה ולהשיבם מיד ללבנון. דוברת מחלקת המדינה, ג'ן פסאקי, אמרה כי זה "מסוכן ובלתי מקובל" שהארגון השיעי שלח לוחמים לסוריה. בתקופה האחרונה דווח כי לוחמים מהארגון הלבנוני מסייעים לצבא סוריה לכתר את העיר קוסייר במחוז חומס. בתחילת השבוע נורו רקטות גראד לעבר מעוז הארגון ברובע דאחייה בביירות, וככל הנראה הייתה זו פעולת נקם של המורדים הסורים.

עמידרור: נפעל כדי למנוע מהטילים להפוך למבצעיים

אמש דווח כי היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, אמר לאחרונה שישראל תפעל "כדי למנוע מטילי S-300 להפוך למבצעיים" בשטחה של סוריה. על פי פרסום בעיתון הארץ, עמידרור אמר את הדברים בתדרוך ל-27 שגרירי האיחוד האירופי בישראל.

עוד פורסם כי הדיפלומטים שנכחו באירוע, שביקשו לשמור על עילום שם, סיפרו כי מהסקירה של עמידרור עלה שלהערכת ישראל מוסקבה תספק את מערכת הטילים המתקדמת לסוריה בשל שורה של סיבות שאינן קשורות לישראל - אלא ליריבות בינה לבין ארצות הברית, לבריטניה ולצרפת בסוגיה הסורית.

"הבנו מעמידרור כי ממשלת ישראל סבורה שלא ניתן יהיה למנוע את אספקת הטילים לסוריה, ולכן היא תפעל נגדם אחרי האספקה אבל לפני שיהפכו למבצעיים", אמר אחד הדיפלומטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully