וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תגייסו אותנו באמצעות ועדות

28.5.2013 / 11:57

יקי אדמקר, עיתונאי חרדי, מתקומם נגד התפיסה שבחורי הישיבות הם משתמטים - הרי עד היום המדינה הכירה בזכותם ללמוד במקום לשרת. רוצים לשנות סדרי עולם? עשו זאת בהידברות!

רגע לפני שאתם ממהרים לחגוג את מסקנות הוועדה לשוויון בנטל, או מה שקוראים לו בתקשורת "מהפכת הגיוס", בואו נדבר רגע עובדות. נניח בצד את השאלה העקרונית אם בני ישיבות צריכים להתגייס או שלימוד התורה הוא תפקידם העיקרי. זהו ויכוח ערכי שאנחנו לא עומדים לפתור בזמן הקרוב, אולי לעולם לא.

אתם רוצים שהחרדים יתגייסו? סבבה. הדרך לשם לא עוברת דרך ועדות. תבררו אצל כל מי שהתעסק בשנים האחרונות בשילוב חרדים בצה"ל - והוא יאמר לכם שהדבר הגרוע ביותר שקרה לתהליך הפיכת "לובשי השחורים" ללובשי מדים הוא ועדות וכותרות בעיתונים. עניין של מספרים.

לפני שהתחילה הסערה האחרונה, גיוס בני ישיבות לצה"ל היה בסימן עלייה, ואפילו זכה לתמיכה שקטה של הממסד החרדי. ועכשיו? אמאל'ה. התהלכות ברוחב עם מדים בריכוזים חרדיים כבר הפכה לדבר שצריך לחשוב עליו פעמיים. כי אם יש משהו שהחרדים לא אוהבים, זה שגורמים חיצוניים מנסים לשנות אצלם סדרי עולם או להכתיב להם בכוח.

ללא אינטרסים פוליטיים

כך או כך - דרוש שינוי בגישה ובטרמינולוגיה. לא מדובר כאן במשתמטים. בואו ניזכר רגע במשהו שנדמה שיש כאלו שמעדיפים לשכוח: עד היום, אתם - החילונים, הישראלים, המדינה, נושאי האלונקה או כל תואר אחר שתבחרו לעצמכם - הסכמתם עם המצב הקיים, בו בני הישיבות לא מתגייסים לצה"ל. אף אחד מאיתנו לא עבר כאן על החוק. היה הסדר ברור, חוקי ורשמי. אלו לא נערים "פרזיטים" שביום בהיר החליטו על דעת עצמם להתחמק ממילוי חובתם האזרחית. זוהי חברה שחיה כך, שלא מכירה מציאות אחרת מזו. זו חברה שבנתה את חייה במשך עשרות שנים, בהתאם לאידאולוגיה מקיפה ובאישור החוק הישראלי.

כעת החלטתם שהגיע הזמן לשנות. זה בסדר. שום דבר לא חייב להיות קבוע ואפשר לדון בדברים. אבל הלחץ והעצבים, כאילו באים לתקן כאן חבורה של עושי עוול - זה לא הוגן ולא נכון.

ואם כבר הזכרנו הידברות - לך, יאיר לפיד, ולחבריך, המלצה אישית: בפעם הבאה שתקימו ועדה שתפקידה יהיה לשנות סדרי עולם באוכלוסייה שלמה בישראל, עדיף שתעשו את הדברים מתוך הידברות, הבנה והיכרות אמיתית עם המגזר. לא מספיק לנהל שיחות מסדרון עם חברי הכנסת של יהדות התורה או ש"ס, או שחברי הוועדה ייפגשו עם חיילים חרדים בצה"ל. כך לא תכיר את לומדי התורה. איך כן? רד לעם. בוא לביקור בישיבות החרדיות, תכיר מקרוב את העול והמסירות של לומדי התורה.

וכשתעצרו ממסע הכותרות, ההכפשות והספינים הבלתי פוסק נגד החרדים, אולי גם יהיה לכם זמן לבקר בבתיהם של הרבנים, מנהיגי הציבור החרדי, שם תלמדו שההחלטות במגזר החרדי מתקבלות מתוך הכרה אמיתית בתורה ובלומדיה ללא אינטרסים פוליטיים. אני מבטיח שאחרי הביקורים הללו, אתה וכל אחד אחר תבינו שמקומם של בחורי ישיבות ואברכים בבתי המדרש ובכוללים, ולא בצבא.

הכותב, יקי אדמקר, הוא עיתונאי חרדי

סערת השוויון בנטל - כותרות אחרונות:
נתניהו ליעלון: המשבר עם לפיד מדומה, אבל אם צריך - תתפשר
לפיד מאיים: "שוויון בנטל - או שהממשלה הזאת תתפרק"
דעה: הצגת השוויון בנטל מתקרבת לסיומה / דניאל בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully