וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים סינים חדרו למערכות טילים ומטוסים בארה"ב

דוח של הפנטגון חושף כ-20 מקרים של פריצה למערכות מסווגות. "זה כמו איום גרעיני", מזהירים מומחים. בתוך כך, גנבו האקרים סינים שרטוטים של מטה סוכנות הביון האוסטרלית

האקרים (פצחנים) של צבא סין פרצו למחשבים מסווגים של ארצות הברית, כולל למערכות נשק מתוחכמות. כך עולה מדוח סודי של הפנטגון, שחלקים ממנו פורסמו בעיתון וושינגטון פוסט. הדו"ח מפרט יותר מעשרים מקרים של פריצה, בהם למערכות להגנה מפני טילים ולמערכות הקשורות למטוסי קרב. מומחי אבטחה אמרו לוושינגטון פוסט כי המידע שדלף עשוי לאפשר לסינים להאיץ את פיתוחן של מערכות נשק קיימות.

בין היתר, נפרצו המערכות האחראיות למטוסי F-18, לטילי פטריוט, למסוקי בלקהוק ולמסוקי V-22 (הפטריוט והבלקהוק נמצאים בשירות חיל האוויר בישראל, ה-V-22 נמכר לישראל). לא ברור מתי נפרצו המערכות והאם המחשבים שנפרצו היו בתוך הפנגטון או בבעלות קבלן פרטי.

מטוס V-22  אוספריי. AP
המטוס-מסוק V-22. גם מערכותיו היו יעד לפריצה/AP

הדוח מתייחס למתקפות הסייבר הללו כאל איום מסוכן כמו "מלחמה גרעינית מימי המלחמה הקרה". הדוח מזהיר כי הפנגטון אינו מצויד בהגנה מספקת כדי להתגונן מפני המתקפות הללו, שהן "המתוחכמות ביותר מסוגן". מומחי האבטחה אמרו לעיתון כי "במקרים רבים, לא ניתן לדעת על הפריצה עד שהאף-בי-איי נכנס לתמונה". לדבריהם, מלחמת הסייבר מזכה את סין ביתרון של מיליארדי דולרים: "הם חסכו לעצמם 25 שנים של מחקר ופיתוח".

בחודשים האחרונים החמירה וושינגטון את האשמותיה כלפי סין, בטענה שבייג'ינג משגרת מתקפות סייבר כלפי שורה רחבה של גופים בארצות הברית. בחודש מרץ דרש הממשל שסין תעצור את "קמפיין הריגול חסר התקדים" שלה כלפי הסוכנויות השונות בוושינגטון. זאת, אחרי שזוהתה יחידה 61398, המשמשת כמפקדת הסייבר של צבא סין, המשגרת את המתקפות המקוונות.

סוללת פטריוט בחיפה , אוקטובר 2012. ערן גילווארג
סוללת טילי פטריוט ליד חיפה/ערן גילווארג

בתוך כך, נחשף כי האקרים סינים ככל הנראה העתיקו את השרטוטים של המטה החדש של סוכנות הביון האוסטרלית בקנברה. בין היתר טוענים האוסטרלים כי ההאקרים שמו את ידם על תכנית קומת הקרקע של הבניין ועל תכניות החשמל שלו. ואולם, שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, אמר כי התקרית לא תפגע ביחסים עם בייג'ינג.

מומחים אוסטרלים אמרו כי הסינים ככל הנראה ניסו לגלות כיצד נראים חדרי הישיבות במטה החדש, כיצד ניתן לשתול מכשירי האזנות בקירות וכיצד ניתן להתחבר מרחוק למערכת "הטלפון האדום" שמותקנת בבניין החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully