וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: איראן רצה בקצב מטורף לפצצה, מקווה שנחליט נכון

28.5.2013 / 9:50

יו"ר ועדת החוץ והביטחון אמר כי התקופה מתאפיינת בחציית קווים אדומים על ידי גורמים רדיקליים באזור. על סוריה אמר: "אין שאלה אם היה שימוש בנשק כימי על ידי כוחות אסד"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

ועדת החוץ והביטחון התכנסה הבוקר (שלישי) לדיון וסקירה של הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, אביגדור ליברמן, כי התקופה האחרונה מתאפיינת בחציית כל הקווים האדומים על ידי הציר הרדיקלי. "מה שקורה באיראן, אף אחד כבר לא שואל", אמר ליברמן. "אין ספק שהם רצים בקצב מטורף לעבר פצצת אטום. אני מקווה שאנחנו נדע לקבל החלטות נכונות".

ליברמן התייחס גם לנושא סוריה ואמר כי אין היום שאלה אם היה שימוש בנשק כימי על ידי כוחות אסד. "טבח של 90 אלף איש לא זכה למענה מצד הקהילייה הבינלאומית. התשובה שקיבלנו היא שיפנו את משקיפי האו"ם", ציין יו"ר הוועדה. "כשאני מסתכל על מה שקורה מצד חיזבאללה וחמאס גם זו חציית קווים. המצב שכל ארגון טרור יכול לפגוע בישראל - זו חציית קווים. אני יודע שהתשובה היא עוד תקציבים, אבל אני חושב שצריך עוד החלטיות ועוד נחישות".

אביגדור ליברמן בוועידת חוץ וביטחון, אפריל 2013. טלי מאייר
"אין ספק שאיראן רצה בקצב מטורף לעבר פצצת אטום". ליברמן/טלי מאייר

"אנחנו בהחלט מתמודדים עם שתי מגמות בו זמנית, עליהן אעמוד במהלך הסקירה היום", אמר הרמטכ"ל גנץ. "הראשונה והחשובה היא הפעלת הכוח המבצעי, בזירות השונות, לנוכח האירועים שקורים שם ולנוכח ההתפתחויות שיכולות לקרות שם. ההיבט השני זה בניין הכוח בראייה ארוכת טווח לנוכח סך כל המגבלות והסוגיות המשאביות שישנן".

לפני כשבועיים אושר בקבינט הביטחוני מדיני קיצוץ בגובה של שלושה מיליארד שקלים בתקציב הביטחון, בתום דיונים ארוכים שכללו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יאיר לפיד, שר הביטחון, משה יעלון, הרמטכ"ל גנץ ונציגים נוספים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מסיורו בפיקוד דרום, יחד עם הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום, מאי 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בסיור בדרום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בטקס סיום קורס פיקוד ומטה לפני כשבוע הזהיר הרמטכ"ל מהסיכון שעלול להיווצר מקיצוץ משמעותי בכוח אדם בשנת 2014: "לא נוכל להחזיק ביחידות חלולות. עלינו להשתנות ולהתאים את צה"ל יחד עם השתנות האתגרים החדשים", הוא הוסיף. "מול תרחיש ממשי של עימות רב-זירתי במאפיינים שונים ובמציאות משאבית חדשה שיש בה כדי לשנות את פניו של צה"ל, אנו מחויבים לפעול בשילוביות, בתיאום וביעילות מרבית על מנת להבטיח את יכולתנו להכריע במהירות בכל עימות ולנצח בכל מערכה עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully