וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: בת שבע יורה ברובה באזור קרבות בלבנון

השבוע פורסם סרטון שבו נראית ילדה בעיר טריפולי שבצפון המדינה מחזיקה רובה ויורה 13 פעמים, לאחר שקיבלה הדרכה מתושב מקומי. מדובר במוקד חיכוך ידוע בין סונים ועלאווים

ילדים במוקד העימותים בלבנון: בתחילת השבוע פורסם סרטון שבו נראה תושב העיר טריפולי שבצפון המדינה טוען רובה ומגיש אותו לילדה כבת שבע או שמונה. על פי דיווח "רשת צרפת 24", בהמשך נשמע הגבר שואל את הילדה אם ברצונה לנסות את הרובה.

הגבר הוא מדגים לה כיצד להשתמש בו, ולאחר מכן יורה הילדה 13 פעמים. בתום הירי נראית הילדה גאה במעשיה. הסרטון, שצולם בסוף השבוע, מדגים כיצד עושים לוחמים סונים, תומכי המורדים בסוריה, ועלאווים, תומכי משטר אסד, שימוש בילדים כדי להרתיע את הצד השני.

תיעוד הילדה יורה ברובה בעיר טריפולי

לדברי עומאר סעיד, עיתונאי מקומי, הסרטון צולם על ידי חברו. כמו כן סיפר סעיד כי בזמן העימותים באזור ישנה נוכחות של צלפים על גגות הבתים, ועל כן במצב כזה גם הילדה הנראית בסרטון עלולה להפוך למטרה עבורם. בשכונה שבה צולם הסרטון מתגוררת אוכלוסייה סונית הנמצאת בחיכוך מתמיד עם האוכלוסייה העלאווית (פלג של האיסלאם השיעי), המתגוררת בשכונה הסמוכה.

קרבות רחוב בין סונים, עלאווים וצבא לבנון ברחובות העיר טריפולי, בהשפעת העימות בסוריה, אוגוסט 2012. רויטרס
עימותים בין סונים ועלאווים בטריפולי, בשבוע שעבר/רויטרס

העימותים בין תושבי השכונות נמשכים זה כמה עשורים; ואולם, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה בין משטרו העלאווי של בשאר אסד למורדים הסונים ברובם, חלה הסלמה באזור. הלחימה בטריפולי התלקחה מחדש בשבוע האחרון וגבתה את חייהם של 28 בני אדם. עוד דווח כי למעלה מ-200 בני אדם נפצעו באירועים השונים. כמו כן נמסר כי משפחות רבות נמלטו ממוקדי הסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully