וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה וריצה למרחב מוגן? לא למי שנוסע באוטובוס

נוסעים בחברת "מטרודן" בבאר שבע ביקשו מהנהג שיעצור בעת אזעקת התרגול, ונדהמו לגלות כי הוא קיבל הוראה שלא לעשות כן. משרד התחבורה: "פעלנו בהתאם להוראות פיקוד העורף"

האזעקה שנשמעה הבוקר (שני) במסגרת תרגיל העורף, כמו זו שתישמע בשעות הערב, נועדה כדי לתרגל את הציבור בישראל לירידה למקלטים והליכה למרחבים מוגנים במקרה של התקפת טילים על ישראל. ההוראות מפיקוד העורף היו ברורות – בהישמע האזעקה, לכו למרחבים המוגנים ושהו בהם עשר דקות, אך אוטובוסים של חברת מטרודן בבאר שבע לא אפשרו זאת לנוסעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוסעים ביקשו לרדת ולתרגל, הנהג לא עצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטודנטים שעלו על קווים 4 ו-5 בעיר התלוננו בפני וואלה! חדשות כי העירו לנהגים שיעצרו בצד הדרך ויאפשרו לנוסעים לתרגל ריצה למרחב מוגן עירוני כלשהו, אך אחד הנהגים ענה ב"לא מעניין אותי", ואף הראה להם הודעת טקסט בסלולרי שלו שנשלחה לכלל הנהגים בה נכתב: "עובדים נכבדים, במסגרת תרגיל פיקוד העורף היום יופעלו שתי אזעקות. הנהגים הנמצאים בקו ממשיכים את נסיעתם כרגיל. עובדים‎+נהגים הנמצאים בחניון ובמשרדים מתבקשים לרדת למקלט". אותם נוסעים גם סיפרו כי התקשרו למוקד משרד התחבורה, שם נאמר להם כי אין נוהל בנושא וכי יש להקשיב לרדיו ולהישמע להוראות פיקוד העורף.

מדוברות משרד התחבורה נמסר כי "קווי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ המשיכו לפעול כסדרם במהלך האזעקה, זאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף. רוב כלי הרכב בארץ המשיכו לנסוע במהלך האזעקה ובכללם גם תחבורה ציבורית וזאת בהתאם להוראות פיקוד העורף".

מחברת מטרודן נמסר: "בהתאם להנחיות משרד התחבורה, קווי הנסיעה המשיכו לפעול כסדרם".

תרגול נפילת טילים בעורף: אזעקה נשמעה ברחבי הארץ

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il
לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully