וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה לנהל משפט נגד שר חוץ שעשוי לשוב לכסא"

גלעד גרוסמן

27.5.2013 / 12:02

כך אמר פרקליט המדינה לדור בכנס באילת. גם היועץ המשפטי לממשלה השיב לביקורת על סגירת התיק המרכזי נגד ליברמן: "איני אמור לשאת חן. החלטות יתבססו על שיקול משפטי"

"לנהל משפט נגד שר חוץ לשעבר שהא עשוי לחזור לתפקידו זה עניין מעורר קשיים", כך אמר היום (שני) פרקליט המדינה משה לדור בכנס לשכת עורכי הדין באילת. עם זאת, פרקליט המדינה סירב להתייחס לשאלה האם יש לבחון את ההיבטים המשפטיים של ההסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, ששומר לאחרון את תפקיד שר החוץ.

פרקליט המדינה, משה לדור, נשאל בכנס האם הזיכוי החלקי של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט השפיע על ההחלטה בתיק ליברמן. לאחר שתיקה ממושכת השיב לדור כי רק פרקליטה אחת חשבה שיש לכך חשיבות. עו"ד נבות תל צור, מצוות הפרקליטים של אולמרט, אמר כי אנשי ציבור הם מתחת לחוק, לא מעליו. "אין להם זכויות יסוד של הליך פלילי - בירור משפטי בסיסי", אמר.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התייחס גם הוא לביקורת שנמתחה כלפיו בעקבות ההחלטה לסגור את התיק המרכזי נגד ח"כ ליברמן. "איני אמור לשאת חן לאיש אלא לשרת את הציבור ולהחליט החלטות נכונות". וינשטיין הבהיר כי תובע יכול להגיש רק כתב אישום שהוא משוכנע שסיכוייו להרשיע בו גבוהים. "תובע לא יוכל לגלגל אחריות זו לפתחו של בית המשפט מתוך הנחה ותקווה שזה יכריע עבורו בתיק גבולי. גישה זו של גלגול אחריות איננה מקובלת עליי. היא טומנת בחובה נזק רב למערכת המשפט ולחוק", אמר.

המפכ"ל: "עדים לתופעת הכפשות אנונימיות"

היועץ הבהיר שכך יפעל גם אם תהיה ביקורת נגדו ונגד הפרקליטות. "החלטות התביעה יתבססו אך ורק על שיקולים משפטיים, גם אם תהיה ביקורת, עניינית ובלתי עניינית. כל אלה שיקולים זרים להליך הפלילי וכך יישארו. דברים אלה יפים גם בכל הקשור לפרשת לליברמן", אמר. לדבריו, סבר לאור הראיות כי אין סיכוי סביר להרשיע את ליברמן בפרשת החברות, אלא רק בפרשת השגריר.

וינשטיין אמר כי חולשה במאבק בשחיתות טומנת בחובה סכנות גדולות ועלולה להיווצר תחושה בקרב הציבור כי החוק איננו מופעל על כולם באותה מידה. אולם, הוא הוסיף כי אין להקל ואין להחמיר עם שר, חבר כנסת שופט או כל אדם אחר. "דינם כדין כל אדם אחר", אמר.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, נאם אחרי וינשטיין והתייחס למכתב נגד השר גדעון סער. "אנחנו עדים לתופעה הפסולה ערב בחירות, כאשר גורמים מנסים לפגוע באנשים כאלה או אחרים באמצעות מכתבי אנונימיים", אמר. לדבריו, "המשטרה מזהירה את עצמה פן תשמש כלי ניגוח וכלי שרת בידי אותם גורים על מנת לקעקע את הלגיטימיות של יריביהם. ברגע שמתגבש חשד לפלילים עלינו לחקור".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, התייחס בנאומו לתוכנית הכלכלית של הממשלה ולמחאה החברתית שהתעוררה בעקבות הגזירות הכלכליות, ואמר: "במחאה החברתית הנוכחית לשכת עורכי הדין לא תעמוד מן הצד. בכוונתי להעמיד את מלוא עוצמתה של הלשכה לצדו של הציבור, ולמענו". הוא הוסיף כי "לא ניתן שתתקבל חקיקה אנטי-חברתית, לא נקבל חקיקה אנטי-צרכנית, לא נשלים עם פגיעה בשכבות החלשות. לשכת עורכי הדין לא תחשוש לפעול גם באמצעות סדרת עתירות לבג"ץ ולבתי המשפט השונים, בכל נושא, ובכל מקום, שבהם תהא פגיעה בלתי סבירה ובלתי מידתית באוכלוסיות השונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully