וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה בארה"ב: אגר פצצות כדי לרצוח את חבריו בתיכון

רויטרס

27.5.2013 / 9:54

גראנט אקורד מאורגון נעצר כשבביתו, מתחת לפרקט, התגלו פצצות נפלם, בקבוקי תבערה ומטעני צינור - לצד שרטוטים של בית הספר. המשטרה: הוא רצה לצאת ל"מתקפה כמו בקולומביין"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נער מאורגון שאגר פצצות בביתו מואשם שהתכונן לעשות בבית ספרו טבח דומה לזה שהיה בתיכון קולומביין. הנער, גראנט אקורד, בן 17, נעצר בסוף השבוע האחרון אחרי שהמשטרה קיבלה מידע מודיעיני לפיו הוא הכין שש פצצות ותכנן להטמין אותן בבית הספר בו הוא לומד, תיכון ווסט אלבני. הוא נעצר בבית בו הוא מתגורר עם אמו בעיר אלבני, כמאה קילומטרים מדרום-מזרח לפורטלנד.

לדברי המשטרה, מדובר ב"הרבה יותר מאשר סתם סקרנות של נערים". אריק קרטר, דובר המשטרה המקומית, אמר כי כלי הנפץ היו יכולים לגרום "נזק משמעותי או מוות". החוקרים אמרו כי בשבועיים האחרונים, שוחח אקורד עם בני הכיתה על רצונו לאגור פצצות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוטרים עורכים חיפוש מחוץ לביתו של אקורד באורגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחיפוש בביתו אותרו שש פצצות, בהן מטעני צינור, בקבוקי תבערה ופצצות נפלם, שהוחבאו מתחת לפרקט העץ בחדר השינה של הנער. בבית אותרו שרטוטים של מבנה בית הספר ושל הכיתות, והחוקרים מאמינים שהנער תכנן לצאת למתקפה דומה לזו שהייתה בתיכון קולומביין בקולורדו ב-1999. שני נערים, אריק האריס ודילן קלבולד, ירו במורה וב-12 תלמידים ולאחר מכן התאבדו.

"לא מדובר במקרה שבו מישהו סתם אוגר כלי נפץ", אמר התובע המחוזי ג'ון הרולדסון באורגון על מעצרו של הנער גראנט אקורד. "אנחנו דנים במקרה שבו אדם אוגר כמה סוגים שונים של פצצות, כחלק מתכנית לבצע מתקפה קטלנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אריק האריס ודילן קלבולד, שרצחו 13 בני אדם בתיכון קולומביין בקולורדו. AP
ודילן קלבולד ואריק האריס זמן קצר לפני התאבדותם בתיכון קולומביין/AP

אקורד צפוי להופיע בפני בית משפט להקראת כתב אישום בהליך מזורז של ניסיון רצח ואחזקת כלי נפץ. הוא יישפט כמבוגר. ג'ניפר יאנג, שבתה לומדת בבית הספר לצד אקורד, אמרה: "אני כל כך שמחה שתפסו אותו. ראיתי את צוות החבלנים וחשבתי לעצמי - אלוהים, מה קרה? רק כך גיליתי על הפרשה. שום גורם רשמי מבית הספר לא אמר לנו כלום. זה משהו שאף הורה לא רוצה לראות, במיוחד לא אחרי כל מקרי המוות האלימים של ילדים שהיו לאחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully