וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מול בתי נתניהו ושלום: "הציבור מתעורר"

גם במוצאי השבת הזו מחו מפגינים מול בית ראש הממשלה בקיסריה וקוראים: "שרה, צאי ותני הסבר". סמוך לבית שר האנרגיה מחו המפגינים על ייצוא הגז: ”סוחבים לנו את האוצר”

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

לכל שבת יש מוצאי שבת, ולאחרונה – לכל מוצאי שבת יש הפגנות. בדומה לשבועיים האחרונים, גם הערב (שבת) יצאו לצאת לרחובות פעילים חברתיים, שהפגינו בשני מוקדים עיקריים – מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, ומול ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום ברמת גן.

כמה עשרות מפגינים מול ביתו של נתניהו בקיסריה מבקשים למחות על הוצאותיו של ראש הממשלה. המפגינים הביאו עמם פירות וירקות, וסיפרו כי לאחר ששמעו את ח"כ זאב אלקין (הליכוד-ביתנו) אומר כי המקרר בבית נתניהו ריק, הם החליטו להביא לו מעט אוכל. הם הורשו להתקרב לבית ראש הממשלה שעזב את המקום בסביבות השעה 20:00, כשהם נושאים שלטים שבהם נכתב בין היתר "אין עתיד עם ביבי ולפיד", "מדינה מחורבנת עם ביבי, לפיד ובנט" ועוד. כמו כן, הם קראו קריאות שהופנו לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו: "צאי החוצה ותני לנו הסבר מה פשר ההוצאות המטורפות של הבית שלך".

את ההפגנה השבוע כינו מארגניה "מסיבת בריכה אצל ביבי". "מכיוון שכולנו בכספי המיסים משלמים על הוצאות המים בביתו הפרטי של ביבי, לרבות הוצאות הבריכה שלו בחצר, העם דורש שכשוך בבריכה", נכתב בדף הפייסבוק של האירוע, שם אישרו את הגעתם כ-3,000 בני אדם. "אז אנחנו מכריזים על מסיבת בריכה אצל ביבי, כולם מוזמנים לטבול במים מהכסף שלנו. גלידות פיסטוק יחולקו חינם כל הערב. אתה לא צריך גם לנקות אחרינו ביבי, הכל על חשבוננו. המים עלינו – והכיבוד ככל הנראה גם כן עלינו", נכתב.

מפגינים מוחים על הכוונה לייצא גז מול ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום. בן קלמר
מפגינים מול בית השר סילבן שלום, הערב/בן קלמר

סמוך לביתו של שר האנרגיה התקיימה גם כן הפגנה, נגד הכוונה לייצא את הגז הטבעי שתייצר ישראל. כ-400 בני אדם ביקשו לחסום את התנועה בציר ז'בוטינסקי. כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, הגיעו למקום. כשעתיים אחרי שהחלו בהפגנה, התקדמו המוחים לעבר נתיבי איילון, שם הם עמדו בשולי הכביש. כוחות משטרה חסמו אותם מלרדת לכביש עצמו.


בדף הפייסבוק של האירוע, תחת הכותרת "חוזרים/ות לסילבן. ממשיכים/ות להפגין עד להשארת הגז הטבעי בארץ", אישרו את הגעתם כ-1,300 בני אדם. "הציבור בישראל מתעורר ומתחיל להבין שסוחבים לו את אוצר הטבע הכי חשוב לקיום שלנו בעשורים הבאים – הגז הטבעי", כתבו המארגנים. הם טענו כי אזרחי ישראל יפסידו 600 מיליארד שקלים במקרה שהתכנית לייצא את הגז הטבעי תאושר בממשלה, וקראו לקיים משאל עם בנושא. "כל כך הרבה אינטרסים שזורים בהחלטה אם לייצא את הגז או להשאיר אותו, אך מדובר על החלטה קריטית לכל תושבי ישראל, ודרוש עוד המון לחץ וקול ציבורי ברור כדי להביא להחלטה הנכונה לנו", נכתב בדף האירוע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפגינים מוחים על הכוונה לייצא גז מול ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום. בן קלמר
מפגינים מוחים על הכוונה לייצא גז מול ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום/בן קלמר

שני הבתים – זה של ראש הממשלה נתניהו וזה של השר שלום – הפכו לאחרונה למוקדים של מחאה חברתית. במוצאי השבת שעברה הפגינו כמה עשרות בני אדם מול בית נתניהו בקיסריה, שם הודיעו המארגנים מבעוד מועד כי בכוונתם ללון במקום, במחאה על מה שהגדירו "סינדרום המיטה המעופפת". "כאשר ראיתי את חשבון ההוצאות של משפחת נתניהו, ובמיוחד את העובדה שהציבור נאלץ לשלם חצי מיליון שקל עבור מיטה מעופפת, זה ממש קומם אותי", אמרה המפגינה מעיין רעם לוואלה! חדשות. "לא ייתכן שאני בתור סטודנטית, אין לי כסף ללימודים ולשכר דירה, וראש הממשלה יוציא כזה סכום עתק על שטות כזאת". היא הוסיפה כי לא ייתכן שעלויות הבית בקיסריה כה גבוהות, על אף העובדה כי ברוב ימות השנה הוא ריק. "זהו שוד לאור היום", טענה. רעם וחבריה אמנם הביאו עמם מיטה מתנפחת, אך לבסוף התפזרו לבתיהם בסביבות השעה 23:00.

מפגינים מוחים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. שלומי גבאי
מפגינים מוחים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי

לפני כשבועיים נרשמו עימותים בין שוטרים ומפגינים ברמת גן, שם חסמו פעילים חברתיים את הכניסה לרחוב שבו מתגורר סילבן שלום. במהלך המאבק בין הצדדים נעשה שימוש בגז פלפל, ומהמשטרה נמסר כי לא היא שעשתה שימוש בגז. המחאה על הכוונה לייצא את הגז הטבעי לא פסחה גם על ביתו של איש העסקים יצחק תשובה בנתניה, בעליה של חברת "דלק האחראית על קידוח הגז הטבעי "תמר", שם התפתחו בשבוע שעבר גם כן עימותים בין מפגינים לבין שוטרים. כמה מהמפגינים עוכבו לחקירה ושוחררו כעבור כשעה. המפגינים חסמו את כביש החוף לכיוון דרום באזור מחלף פולג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully