וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד בכיר לתפקיד הרמטכ"ל הבא יפרוש מצה"ל?

22.5.2013 / 17:09

יעלון החליט על מינוי סגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף נווה, ליו"ר דירקטוריון התעשייה הצבאית - אך מועמדותו נדחתה מחשש לניגוד עניינים. האם יתמודד לתפקיד הרמטכ"ל בלבוש אזרחי?

הוועדה למינוי בכירים פסלה היום (רביעי) את מינויו של אלוף יאיר נווה ליו"ר דירקטוריון התעשייה הצבאית בטענה שהוא עדיין משרת בצה"ל. לטענת הוועדה, קיים חשש לניגוד עניינים, שכן תע"ש מוכרת אמצעי לחימה ותחמושת לצה"ל. יצוין כי עם מינויו של נווה לתפקיד, הבטיח לו שר הביטחון משה יעלון כי הדבר לא ימנע ממנו להתמודד בעתיד על תפקיד הרמטכ"ל. עם זאת, משהחליטה הוועדה לדחות את המינוי, לא ברור אם נווה ישאר בצבא או יפרוש ויתמודד מבחוץ.

על מינויו לתפקיד של נווה, סגן הרמטכ"ל היוצא, החליט שר הביטחון בראשית החודש. נווה, בן 56, החליף את עורכת הדין ניצה פוזנר, שמילאה את התפקיד בשנתיים האחרונות. גורם ביטחוני בכיר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי סיפור נווה "הוא לא סוף פסוק, ונעשים מאמצים מאחורי הקלעים להסדיר את מינויו ליו"ר תע"ש שכן הוא קצין בעל זכויות רבות, יכולות ניהול וראייה אסטרטגית שתסייע לתע"ש בתאריכים משמעותיים".

ההערכה בצמרת צה"ל היא ששר הביטחון החליט למנות את אלוף נווה ליו"ר תע"ש, תוך הבטחה שיוכל להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל הבא, כיוון שקיבל החלטה להאריך בשנה נוספת את הקדנציה של הרמטכ"ל הנוכחי, רב-אלוף בני גנץ. גורם המקורב לאלוף נווה אמר כי מדובר במועמד ראוי להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל בעתיד. "אלוף נווה רואה את עצמו מועמד ראוי מאוד לתפקיד", הוסיף הגורם. "הוא נשאר במערכת הביטחונית ויתרום לה בתפקיד הנוכחי. העובדה כי הוא יצטרך להתמודד עם תהליך ההפרטה של תע"ש הופכת את המשימה שלו למאוד מורכבת וחשובה".

גורמים המקורבים לתהליך אמרו היום כי מדובר בסוגיה טכנית שתיפתר בהסדר טכני ראוי. לדבריהם, סוגיית ניגוד העניינים אינה ברורה שכן מי שמחליט על רכש מערכות נשק הם הרמטכ"ל, סגנו ומכרזי מערכת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully