וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי שסולל את הארכת הקדנציה של גנץ בשנה נוספת

7.5.2013 / 0:01

שר הביטחון החליט למנות את סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף יאיר נווה, ליו"ר תע"ש ובצמרת הצבא מעריכים כי הרקע למינוי הוא ההחלטה להאריך את כהונת הרמטכ"ל. יו"ר חדש גם לרפאל

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הודיע אתמול (שני) על מינויו של אלוף יאיר נווה, ששימש עד לאחרונה כסגן הרמטכ"ל, לתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית (תע"ש). שר הביטחון הדגיש כי מינויו של נווה לא ימנע ממנו להתמודד בעתיד על משרת הרמטכ"ל. מינויו של נווה, שמיועד להחליף את עורכת הדין ניצה פוזנר שמילאה את התפקיד בשנתיים האחרונות, טעון את אישורה של הוועדה לבדיקת מינויים של רשות החברות הממשלתיות.

במקביל, הודיע השר יעלון על מינויו של תת-אלוף (במיל') יצחק גת לתפקיד יו"ר חברת רפאל. גת, ששימש בעבר ראש להק ציוד בחיל האוויר וקודם לכן מפקד טייסת אף-16 ומפקד בסיס רמת דוד של חיל האוויר, יחליף את אלוף (במיל') אילן בירן, שמילא את התפקיד בשש השנים האחרונות. גם מינויו של גת, ששימש בעבר גם מנכ"ל רפאל, מנכ"ל פולאר תקשורת ומנכ"ל אלישרא, טעון את אישור הוועדה לבדיקת מינויים.

ההערכה בצמרת צה"ל היא ששר הביטחון החליט למנות את אלוף נווה ליו"ר תע"ש, תוך הבטחה שיוכל להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל הבא, מכיוון שקיבל החלטה להאריך בשנה נוספת את הקדנציה של הרמטכ"ל הנוכחי, רב-אלוף בני גנץ. גורם המקורב לאלוף נווה אמר הערב כי ההחלטה למנות אותו ליו"ר תע"ש לא מונעת ממנו להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל הבא. "אלוף נווה רואה את עצמו מועמד ראוי מאוד לתפקיד", הוסיף הגורם. "הוא נשאר במערכת הביטחונית ויתרום לה בתפקיד הנוכחי. העובדה כי הוא יצטרך להתמודד עם תהליך ההפרטה של תע"ש הופכת את המשימה שלו למאוד מורכבת וחשובה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יהיה הרמטכ"ל הבא? גנץ, נווה, איזנקוט וברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, טוענים גורמים בכירים בצה"ל כי עצם מינויו של נווה לתפקיד יו"ר תע"ש מגדיל את סיכויו של סגן הרמטכ"ל הנוכחי, אלוף גדי איזנקוט, להתמנות לתפקיד הרמטכ"ל הבא. יצוין, כי גם שמו של אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, ששימש גם אלוף פיקוד העורף ומפקד אוגדת איו"ש, עלה כמועמד לתפקיד הרמטכ"ל הבא. עם זאת, עד שלא יכריז שר הביטחון אודות הארכת הקדנציה של רא"ל גנץ בשנה רביעית, לא תתבהר התמונה בצמרת צה"ל.

שר הביטחון הקודם, אהוד ברק, המליץ באמצעות מכתב רשמי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להאריך את כהונתו של גנץ בשנה רביעית, אך נתניהו דחה את ההמלצה בטענה כי אין זה ראוי לקבלה לאחר שברק החליט שלא להתמודד לכנסת הבאה. בסביבה הקרובה של הרמטכ"ל טוענים כי הוא אינו לוחץ לקבל תשובה לגבי הארכת הקדנציה, אך עם זאת ראוי היה שתתקבל החלטה לנוכח ההתחממות האזורית והניסיון לבנות תכניות ארוכות טווח בצה"ל.

יצויין, כי טרם נקבע האם אלוף נווה ישוחרר מצה"ל ויפרוש לאלתר בעקבות המינוי, שכן יש בו ניגוד עניינים מאחר וכמשרת במדים יש זיקה לתעשייה הצבאית שמנהלת פרויקטים מול הצבא, או לחלופין יצא אלוף נווה לחופשה ללא תשלום. מדובר צה"ל נמסר: "בתקופה הקרובה תיבחן מתכונת המשך שירותו של אלוף נווה לנוכח המינוי החדש".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully