וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופים מסיני שוחררו אחרי מו"מ עם השבטים הבדואים

22.5.2013 / 8:40

צבא מצרים הודיע כי שבעת השבויים שנחטפו בשבוע שעבר נמצאים בדרכם לקהיר. מורסי סירב לדרישת החוטפים לשחרר אסירים פוליטיים והזרים כוחות צבא כבדים לסיני בתיאום עם ישראל

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(בסרטון: אחד החטופים בסרטון שהפיצו השובים)

מסתמן שתמה הדרמה מעברו השני של הגבול. צבא מצרים הודיע הבוקר (רביעי) כי שבעת אנשי הביטחון שנחטפו בחצי האי סיני שוחררו. דובר הצבא, הקולונל אחמד מוחמד עלי, מסר כי השבויים שוחררו הודות למידע מודיעיני מדויק, ובזכות משא ומתן שהתנהל עם נציגי השבטים הבדואיים בסיני. שבעת החטופים נמצאים בדרכם לקהיר. לא נמסר עדיין מה עלה בגורל החוטפים.

בימים האחרונים דווח כי מצרים מזרימה כוחות רבים לחצי האי, ובכלל זה כוחות מיוחדים, בהם אנשי יחידת 999 – "סיירת מטכ"ל" של צבא מצרים. במקביל פתח הצבא המצרי במבצע רחב-היקף בסיני נגד תאי טרור של קבוצות ג'יהאדיסטיות-סלפיות הפועלות בחצי האי.

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
מסוק אפאצ'י של צבא מצרים, אמש בשמי אל-עריש/רויטרס

שבעת אנשי כוחות הביטחון המצרים, שוטרים וחיילים, נחטפו ביום חמישי שעבר בידי מוסלמים קיצונים בצפון-מזרח סיני. סרטון שפורסם ברשת תיעד את הקבוצה בידי השובים, כשהחטופים כפותים ועיניהם מכוסות. החטופים הזדהו בשמותיהם ובדרגותיהם, ואחד מהם, פנה לנשיא מצרים, מוחמד מורסי, בתחינה לשחרור הקבוצה, תמורת אסירים פוליטיים הכלואים באל-עריש. "אנחנו לא יכולים לסבול עוד את העינויים", אמר הקצין השבוי, "אנחנו כמו גלעד שליט, שישראל החליפה ב-1,000 אסירים פלסטינים".

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
חיילים מצרים נעים לעבר אל-עריש, אמש/רויטרס

מורסי סירב בתוקף לשאת ולתת עם החוטפים, ואמר כי "אין כל מקום לדיאלוג עם פושעים". במקביל, כאמור, הוכנסו לסיני, בתיאום עם ישראל, כוחות משוריינים, טנקים וארטילריה, ומסוקים ומטוסים של חיל האוויר המצרי. אמש אף תקפו מטוסי קרב מצרים יעד של אחד מתאי הטרור. חמוש אחד נהרג ועוד שלושה נפצעו.

סוכנות הידיעות המצרית הרשמית דיווחה כי הקבוצות הג'יהאדיסטיות שאחראיות לחטיפת שבעת אנשי הביטחון עברו אימונים ברצועת עזה. לפי הדיווח, החוטפים קיבלו אמצעי לחימה מידי פעילי חמאס ומפלגים אחרים הפועלים ברצועה.

לקריאה נוספת
לאחר חטיפת הקצינים: מורסי שולח טנקים לסיני
חמאס והסלפים: אויבים ברצועה - בעלי ברית בסיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully