וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חטיפת הקצינים המצרים: מורסי שולח טנקים לסיני

20.5.2013 / 11:04

בסרטון מתחננים הקצינים המצרים שמוחזקים בשבי ג’יהאדיסטים בסיני: "שחררו אותנו כמו את גלעד שליט". שוטרים במצרים סגרו מחסום ניצנה במחאה. מורסי: ”לא נדון עם הפושעים”

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מסרב לשאת ולתת עם קבוצה של חוטפים, שלקחו בשבי שבעה אנשי הביטחון בסיני בשבוע שעבר. בהצהרה שפרסמה לשכת הנשיא בקהיר נאמר כי "אין כל מקום לדיאלוג עם פושעים".

במקביל, הבהיר מורסי כי "כל האפשרויות על השולחן ולא ניכנע לסחיטה", וצבא מצרים שינע לצפון סיני יחידות קרביות, למקרה שתידרש "פעולה צבאית בהיקף נרחב כדי לשחרר את החטופים". הצבא אף שלח טנקים לאזור בו מוחזקים השוטרים המצרים על ידי חוטפיהם, סמוך לתעלת סואץ בחצי האי סיני – כך דיווח אתר החדשות המצרי "אל-אהראם". החוטפים דורשים מהשלטונות במצרים לשחרר כמה חמושים איסלאמים שעצורים בבית הכלא באל-עריש.

בסוף השבוע שעבר, החוטפים לקחו בשבי שבעה קצינים - שוטרים וחיילים - שנסעו באוטובוס מזרחית לעיר אל-עריש. זהותם של השובים אינה ידועה בוודאות, אך לפי דיווחים במצרים מדובר בקבוצה ג'יהאדיסטית. לפי החשד, בדואים סייעו להם בחטיפה.

נשיא מצרים מוחמד מורסי. מאי 2013. רויטרס
נשיא מצרים, מוחמד מורסי. מאיים בפעולה צבאית נגד החוטפים/רויטרס

אמש פורסם ברשת סרטון המציג שבעה גברים בכיסוי-עיניים. הם הזדהו בשמותיהם ובדרגותיהם, ואחד מהם, קצין בשם סובחי, פנה למורסי בתחינה לשחרור הקבוצה, בתמורה לשחרור אסירים פוליטיים הכלואים בסיני. "אנחנו לא יכולים לסבול עוד את העינויים", אמר הקצין השבוי. הוא פנה גם לשר ההגנה המצרי, עבד אל פתאח סיסי, ואמר: "אנחנו כמו גלעד שליט, שישראל החליפה ב-1,000 אסירים פלסטינים".

במחאה על החטיפה, הודיעו הבוקר החיילים המוצבים במעבר ניצנה כי אין בכוונתם לפתוח את שערי המחסום. גורם ביטחוני שהתייחס לסגירת המעבר אמר כי "המצרים אימצו את הסנקציה הישראלית לסגור את מעברי הגבול בתגובה לחטיפה (כלומר, סגירת מעבר רפיח בין מצרים לעזה, שנחסם לפני יומיים בתגובה לחטיפה- א.ב. )". אותו גורם הוסיף כי "פרשת החטיפה הפכה לעניין עקרוני של הצבא המצרי. לכן, הנשיא מורסי אמר שאין כוונה לנהל משא ומתן מול החוטפים, והצבא המצרי מפעיל מאמצים גדולים לאתר את התשתית שאחראית לחטיפה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת שוטרים במצרים ליד מעבר רפיח, מאי 2013. רויטרס
קרובי משפחה של החטופים מפגינים במעבר רפיח/רויטרס

מדי יום נכנסות בממוצע 40-30 משאיות ממצרים לישראל ובהן סחורות שונות ממצרים - דברי מתיקה, חטיפים, משקאות ואבני שיש. לאחר שהסחורות מועברות למשאיות בעלות לוחית זיהוי ישראלית, הן עוברות למעבר כרם שלום, ומשם לרצועת עזה.

בתוך כך, בעקבות חשש שהחטופים הועברו בחשאי לרצועת עזה דרך המנהרות על מנת להקשות על המצרים לאתרם, החליטה הזרוע הצבאית של חמאס לסגור את מערכת המנהרות ללא מגבלת זמן. בנוסף, החל מבצע חשאי כדי לשלול את האפשרות שחלק מהקבוצה כבר נמצאת בעזה, אליה הוברחה בסיוע גורמי ג'יאהד עולמי. בחמאס גם עושים סריקות אחרי החטופים באזור הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully