וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החטופים: צבא מצרים פתח במבצע בסיני

22.5.2013 / 0:10

לפני 3 ימים הודיע הנשיא מורסי כי אין בכוונתו לשאת ולתת עם החוטפים. כוחות הצבא המצרי תוגברו, ובאישור ישראל הוכנסו לסיני מסוקים, טנקים וחיילי קומנדו. פעיל טרור נהרג

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

צבא מצרים פתח במבצע רחב-היקף בסיני, נגד תאי טרור של קבוצות ג'יהאדיסטיות-סלפיות הפועלות בחצי האי. זאת, בעקבות חטיפתם של שבעה אנשי כוחות הביטחון המצרים בידי מוסלמים קיצונים בצפון-מזרח סיני ביום חמישי שעבר. המבצע כולל כוחות משוריינים, טנקים וארטילריה, המסתייעים בחיל האוויר המצרי. ממידע שהגיע לוואלה! חדשות עולה כי הכנסת הכוחות לסיני נעשתה בתיאום עם ממשלת ישראל. אמש (שלישי) אף תקפו מטוסי קרב מצרים יעד של אחד מתאי הטרור. חמוש אחד נהרג ועוד שלושה נפצעו.

בימים האחרונים דווח כי מצרים מזרימה תגבורות צבא לחצי האי ובכלל זה כוחות מיוחדים. ככל הנראה, לפעילות בסיני צורפו גם אנשי יחידת 999, הנחשבים כסיירת מטכ"ל של צבא מצרים. מאז יום שישי סגור מעבר רפיח ויותר מ-2,500 פלסטינים ממתינים במחסום הנעול בשל שביתת השוטרים המצרים, שהחליטו לא לאפשר את פתיחתו עד לשחרור חבריהם החטופים.

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
שריוניות של צבא מצרים עושות את דרכן לאל-עריש, הבוקר/רויטרס

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות המצרית הרשמית כי הקבוצות הג'יהאדיסטיות שאחראיות לחטיפת שבעת אנשי הביטחון עברו אימונים ברצועת עזה. לפי הדיווח, החוטפים קיבלו אמצעי לחימה מידי פעילי חמאס ומפלגים אחרים הפועלים ברצועה.

ביום ראשון האחרון אמר נשיא מצרים, מוחמד מורסי, כי הוא מסרב לשאת ולתת עם החוטפים, בהצהרה שפרסמה לשכת הנשיא בקהיר נאמר כי "אין כל מקום לדיאלוג עם פושעים". במקביל, הבהיר מורסי כי "כל האפשרויות על השולחן ולא ניכנע לסחיטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
החטופים בסיני תועדו בסרטון: "אנחנו כמו גלעד שליט".
אחד הקצינים החטופים, בסרטון שהופץ בתחילת השבוע

סרטון שפורסם ברשת מציג את החטופים כפותים ובעיניים מכוסות. הם הזדהו בשמותיהם ובדרגותיהם, ואחד מהם, קצין בשם סובחי, פנה למורסי בתחינה לשחרור הקבוצה בתמורה לשחרור אסירים פוליטיים הכלואים בסיני. "אנחנו לא יכולים לסבול עוד את העינויים", אמר הקצין השבוי. הוא פנה גם לשר ההגנה המצרי, עבד אל פתאח סיסי, ואמר: "אנחנו כמו גלעד שליט, שישראל החליפה ב-1,000 אסירים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully