וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא אלג'יריה בוטפליקה שוחרר מאשפוז בפריז

עבד אל-עזיז בוטפליקה שוהה בבית חולים בצרפת מאז סוף החודש שעבר וגוברות השמועות על הדרדרות במצבו הרפואי. בתחילת השבוע צונזרו שני עיתונות שטענו כי הוא נמצא בתרדמת

נשיא אלג'יריה, עבד אל-עזיז בוטפליקה, שוחרר מבית החולים בו אושפז בפריז לפני שלושה שבועות - כך נכתב בעיתון המרוקני ל'ופיניון. העיתון, שטוען כי מדובר בדיווח בלעדי, הוסיף שבוטפליקה הועבר לאשפוז-בית בדירה בארמון האינווליד שבפריז.

אלג'יריה הטילה צנזורה חמורה על מצבו הרפואי של בוטפליקה, בן 76, ובתחילת השבוע עצרה את הדפסתם של שני יומונים שדיווחו כי הוא כבר שב לבירה אלג'יר ושרוי בתרדמת. ראש הממשלה, עבד אל-מלכ סלאל, אמר כי מצבו של הנשיא "משתפר מיום ליום וכי בקרוב מאוד, מחלתו של בוטפליקה תהיה לא יותר מאשר זיכרון רע".

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה. AP
היכן הנשיא ? עבד אל-עזיז בוטפליקה בימים בריאים מעט יותר/AP

מאז 2005 אושפז בוטפליקה ארבע פעמים בצרפת. ב-27 באפריל הוא הובהל לבית חולים צבאי בפריז ודווח כי לקה בשבץ מוחי. מאז לא נמסר לציבור עדכון מפורט על ממש ולא פורסמה תמונה שלו מצרפת.

החשאיות הגוברת מזינה את חרושת השמועות לקראת חילופים אפשריים של השלטון. אלג'יריה אמורות להתקיים בחירות לנשיאות ב-2014. חרף העובדה שהמדינה לא חוותה טלטלות רציניות בתקופת האביב הערבי, מותו האפשרי של בוטפליקה עלול לזעזע את המדינה בשעה שהיא מוקפת במדינות לא-יציבות - מאלי, תוניסיה ולוב ומאוריטניה - וברקע התחזקותם של הכוחות הקיצוניים בצפון אפריקה, ובפרט אל-קאעדה של המגרב האיסלאמי.


עיתונים באלג'יריה דיווחו שהנשיא בתרדמת - וצונזרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully