וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריון ידוע שהתנגד לנישואי גאים התאבד בנוטרדאם

רויטרס

21.5.2013 / 20:20

דרמה בפריז: דומיניק וונה, בן 78, היה סופר שהתפרסם במאמרים שזוהו עם הימין הקיצוני, וכתב הבוקר פוסט נוקב בגנות הממשלה הסוציאליסטית. מארין לה פן: "זה מעשה רב-עוצמה"

משטרת צרפת פינתה אחר הצהריים (שלישי) תיירים רבים שביקרו בקתדרלת נוטרדאם שבמרכז פריז, לאחר שפעיל חברתי והיסטוריון מפורסם התאבד בה בירייה. דומיניק וונה, בן 78, היה סופר שהזדהה עם הימין הקיצוני בצרפת. הוא ירה בעצמו ירייה אחת בפה מול אחד המזבחים שבכנסייה המפורסמת. עדי ראייה אמרו כי וונה החזיק בידו מכתב לפני שהתאבד אך כי הוא לא אמר מילה לפני ששלף את האקדח.

מארין לה פן, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת ויו"ר מפלגת "החזית הלאומית", אמרה בתגובה כי "אנו מוקירים את דומיניק וונר, שהמעשה האחרון שלו היה מחווה פוליטית רבת-עוצמה שנועדה להעיר את העם הצרפתי".

וונה הפעיל בלוג אישי באינטרנט. היום בבוקר הוא מתח בו ביקורת נוקבת על ממשלת צרפת, הנשלטת על ידי המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד.

בפוסט שפרסם, רמז וונה כי בכוונתו להתאבד במחאה על החוק המאפשר לבני זוג מאותו מין להינשא ולאמץ ילדים. הוא קרא להמונים להצטרף לצעדה גדולה האמורה לצאת בסוף השבוע במחאה על החוק, שאושר סופית בשבוע שעבר, ונחתם על ידי הנשיא ביום שבת.

שוטרים מול קתדרלת נוטרדאם, פריז, צרפת. GettyImages
שוטרים מול קתדרלת נוטרדאם בפריז/GettyImages

"זו העת וזה הרגע, עתידנו נמצא בסיכון", כתב ההיסטוריון לפני שבא אל הקתדרלה, שבימים אלה מציינים 850 שנה להקמתה. "כל שנייה חשובה כמו נצח. זו הסיבה שחשוב להיות נכון עד הרגע האחרון", כתב. פרט להתנגדותו הנוקבת לנישואי הומוסקסואלים, וונה מחה במאמריו גם נגד הגירת זרים לצרפת ונגד ה"דעיכה" של התרבות האירופית.

ביום שבת אישרר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, את החוק המאפשר להומוסקסואלים וללסביות להינשא באופן חוקי ולאמץ ילדים. בכך, הייתה צרפת למדינה התשיעית באירופה שמאשרת חוק כזה ול-14 בעולם שמאשרת נישואים חד-מיניים.

החוק אושר סופית אחרי חודשים רבים של הפגנות אלימות ועלייה באלימות ההומופובית ברחובות צרפת. החתונה הגאה הראשונה צפויה להיערך בעיר מונפלייה בסוף החודש.

לקריאה נוספת
אחרי ההפגנות: צרפת אישרה להומוסקוסואלים להינשא
עשרות אלפים מחו בפריז: "כן למבנה המשפחה המסורתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully