וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון תקיים דיון פומבי על המו"מ

19.5.2013 / 16:49

יומיים לפני ביקור שר החוץ האמריקני, יתקיים השבוע הדיון ובאופן חריג ישודר בטלוויזיה. השרה לבני, הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, תסקור את מאמצי חידוש השיחות

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים ביום שלישי הקרוב דיון מיוחד שיעסוק בהתקדמות המשא ומתן עם הפלסטינים. בדיון צפויה להשתתף השרה הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, ציפי לבני, ולסקור את מאמצי הממשלה לחידוש שיחות השלום. מדובר בדיון חריג, שכן רובן המוחלט של ישיבות הוועדה חסויות, ואילו הישיבה הנוכחית תהיה פומבית ותשודר בטלוויזיה.

הישיבה תתכנס לאחר בקשה שהעביר חבר הוועדה, ח"כ עמר בר לב (העבודה), שפנה ליו"ר הוועדה, אביגדור ליברמן, לאחר עדכון יוזמת השלום הערבית. "קרה כאן דבר מדהים", אמר היום ח"כ בר לב לוואלה! חדשות. "הליגה הערבית, ארצות הברית ואירופה מידפקות על דלתנו ואנחנו ממשיכים לשבת על הספה, להסתכל בטלוויזיה, ולהשאיר את הדלת נעולה. הסדר מדיני וההיענות ליוזמות הבינלאומיות הוא אינטרס קודם כל של מי שרוצה לראות פה מדינה יהודית ודמוקרטית, וגם עבור מי שהכלכלה הישראלית והיחסים שלה עם מדינות נוספות בעולם חשובה לו. לאזרחי ישראל מגיעות תשובות מהממשלה איפה אנחנו עומדים וכיצד היא פועלת למען הסדר מדיני".

הישיבה מגיעה על רקע ביקורו הצפוי של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שצפוי להגיע ארצה ביום חמישי הקרוב, ולשהות בארץ במשך יומיים. במהלך ביקורו הוא צפוי להיפגש עם בכירים בישראל וברשות הפלסטינית, ולנסות לקדם את חידוש המשא ומתן בין הצדדים.

בסוף החודש שעבר הציגה הליגה הערבית שינוי ביוזמת השלום שלה למזרח התיכון. במסיבת עיתונאים שכינס בוושינגטון יחד עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, אמר ראש ממשלת קטאר חמד בן ג'אבר א-תאני, כי בנוסף לחזרה לקווי 67' שבה תמכה הליגה בעבר, כעת היא מסכימה גם לחילופי שטחים, שיביאו לשינויים בקווים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully