וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנים: פגישת פיוס סודית בין נתניהו לדרעי

פרסום ראשון: ראש הממשלה אירח את יו"ר ש"ס במעונו שבירושלים. גורמים המעורים בעניין אמרו כי המגעים לקיום הפגישה נמשכו שבועות, וכי הנושאים הפוליטיים היו משניים לפיוס

פיוס מפתיע? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, נפגשו אתמול (שישי) אחר הצהריים במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה מסרו לוואלה! חדשות כי זו הפעם הראשונה בה השניים נועדים בארבע עיניים מאז שב דרעי לפוליטיקה לפני כחצי שנה. עם זאת, יצוין כי הנתק בין שני האישים נמשך כבר כמה שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מסרו הגורמים, כי המגעים לקיום פגישה בין השניים, שיחסיהם התערערו בשנים האחרונות, ארכו שבועות. לא ברור על מה השניים שוחחו, אולם לדברי גורמים היה מדובר בפגישת פיוס בין השניים בה תפסו הסוגיות הפוליטיות מקום משני. בלשכת ראש הממשלה וכן בלשכת דרעי סירבו להגיב לדברים. מקורבים לח"כ דרעי התייחסו לידיעה המפתיעה ואמרו: "סוף סוף גם ראש הממשלה הבין שיש יו"ר אחד למפלגת ש"ס". לדבריהם, המתיחות בין נתניהו לדרעי התחילה כבר לפני מספר שנים מנסיבות שונות, והוסיפו כי מאז שדרעי חזר לכנסת נתניהו אף "ניסה לפעול תמיד בציר עוקף דרעי", מול היו"ר הקודם אלי ישי.

"אעשה כל מאמץ כדי שתשרור אהבה"

"הוא הבין שאין ברירה ושצריך לעבוד מול היו"ר הנוכחי. בעקבות כך ככל הנראה הוא קרא לו לפגישת פיוס כדי ליישר את ההדורים ביניהם", אמרו עוד המקורבים והוסיפו כי "ראש הממשלה כנראה חשב שיותר קל 'לעבוד' על אלי ישי ועכשיו הוא יצטרך להתמודד מול פוליטיקאי שלא ניתן בקלות לעבוד עליו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בתקופה האחרונה בחר דרעי לתקוף את ממשלת נתניהו, אחרי שש"ס הושארה מחוץ לקואליציה. את מירב האש ספג שר האוצר יאיר לפיד, נוכח הגזירות הכלכליות שיביא עימן תקציב המדינה ל-2013-2014. בנוגע לביטול הקיצוץ המתוכנן ברשת החינוך העצמאית של ש"ס, אמר דרעי כי ההחלטה התקבלה יחד עם לפיד, אולם שר האוצר הבהיר מאוחר יותר: "שכחתי עם מי יש לי עסק", כתב לפיד. "דרעי עשה עלינו סיבוב מסביב לעולם ומכר לתקשורת שנכנענו לו והחלטנו לבטל את הקיצוץ ל'אל המעיין'". לדברי לפיד, "אני לא מבין אותו. לא רק שזה שקר גלוי, הוא גם מנע את האפשרות שננסה אי פעם לשתף איתו פעולה בנושאים החשובים לציבור שלו". שר האוצר הדגיש כי הקיצוץ נדחה בחצי שנה, ולא בוטל.

לפני שבועיים, 13 שנים לאחר שפרש מהחיים הפוליטיים ואיבד את ראשות תנועת ש"ס, סגר דרעי מעגל. בתום התייעצויות, אישרו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס את מינויו של דרעי לראשות התנועה בבית מייסד התנועה, הרב עובדיה יוסף. בפתח דבריו הודה דרעי ליריבו הפוליטי, אלי ישי, שלדבריו, "ניווט את הספינה בכישרון רב".

ישיבת סיעת ש"ס, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
"נתניהו ניסה לפעול תמיד בציר עוקף דרעי". יו"ר ש"ס דרעי/יואב דודקביץ'

דרעי הוסיף כי כל חברי המפלגה "יפעלו יחד כאופוזיציה לוחמת", וציין כי בפני התנועה עומדים אתגרים רבים, בהם הבחירות לרשויות המקומיות ואישור תקציב המדינה. "כל מה ששמעתם לאחרונה - בטל ומבוטל", הכריז דרעי והתייחס לפרסומים על היריבות בינו לבין ישי. "אעשה כל מאמץ כדי שתשרור אהבה בינינו. התזמורת תנגן, כל אחד לפי התפקיד שלו". דרעי הודה בסוף דבריו לרב עובדיה והוסיף כי חברי התנועה "יוצאים ביחד מלוכדים לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully