וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סופ"ש הפגנות נוסף: המחאה תתעצם או תתפזר?

לי בן שי

16.5.2013 / 18:35

אחרי אישור התקציב בממשלה המפגינים נערכים לסוף שבוע נוסף של מחאות. בשבת יצעדו מהבימה בתל אביב ומצומת פולג לביתו של יצחק תשובה. מזרונים ייפתחו מול בית נתניהו בקיסריה

צוברת תאוצה מחדש או מתחילה לשכוך? על רקע אישור תקציב המדינה בממשלה ביום שני האחרון, בסוף השבוע הקרוב יתחדשו ההפגנות ברחבי הארץ, נגד הגזירות שכופה התקציב החדש. אחרי שאלפים רבים יצאו להפגין במוצאי השבת האחרונה ברחבי הארץ, נראה שלעת עתה הרשתות החברתיות עסוקות מעט פחות במחאה החברתית.

האירוע המרכזי שצפוי להיערך ביום שבת הקרוב יהיה ההפגנה שתצא מכיכר הבימה. בשבוע שעבר צעדו מעל עשרת אלפים בני אדם במסלול שעבר ברחובות אבן גבירול, המלך ג'ורג', אלנבי ורוטשילד. כ-2,400 גולשים כבר אישרו את הגעתם בעמוד הפייסבוק של האירוע ותמונת ההזמנה תחת הכותרת "נמאס לנו" שותפה מאות פעמים. "חשוב לי שאנשים ידעו שיש הפגנה בשבת, תצעד מחאה על הגזירות, על התקציב שעבר, על המדיניות הדורסנית, מדינה שקו העוני הפך לנורמטיבי בה", אמרה היום (חמישי) הפעילה החברתית דפני ליף. לדבריה, "אווירת המיאוס מהאופן שהמערכת הפוליטית לא סופרת אותנו הולך וגדל. המחאה החברתית לא עזבה את מחוזותינו, אבל עכשיו אנשים מאוד כועסים וחרדים לעתיד שלהם וזו הסיבה שהם ממשיכים לצעוד".

פעילים בתל באביב מפגינים נגד הגזירות הכלכליות. דרור עינב
"הגיע הזמן לקחת את החיים שלנו בחזרה". מפגינים בכיכר הבימה, בשבת שעברה/דרור עינב

"נמאס לנו לשמוע על מיטות פאר במטוסים של ראש הממשלה", נכתב בעמוד הפייסבוק של האירוע. "נמאס לנו לשמוע הבטחות ולחטוף את הצינור. נמאס לנו שמשקרים לנו בפנים. נמאס לנו שלוקחים מילדים לפני שלוקחים מטייקונים. נמאס לנו לפחד מהבוס, מהמינוס ומהוצאה לפועל. נמאס לנו מהגנבים שעושקים אוצרות טבע, תקציבי מדינה, מחצבים ואת הפנסיות שלנו. נמאס לנו להיגעל מפוליטיקאים. נמאס לנו להיגעל מהמנהיגות שלנו. נמאס לנו שמתנשאים עלינו, שחושבים שהציבור מטומטם, אז בטח הציבור ישלם. נמאס לנו מהאדישות ונמאס לנו לשתוק. ביום שבת הקרוב נפגש לצעוד ולצעוק ביחד כי נמאס. והגיע הזמן לקחת את החיים שלנו בחזרה".

ממשיכים להיאבק על הגז הטבעי

באותו הזמן תתקיים צעדה מצומת פולג לביתו של איל ההון יצחק תשובה, במחאה על ייצוא הגז. "אם ממשלת ישראל תאשר את ייצוא הגז, תושבי ישראל יאבדו את הזכות ליהנות מהמשאב וזו תהיה עוד השתלטות פרטית על אוצרות הטבע, הפעם על המשאב החשוב ביותר לקיום עתידנו", נכתב בעמוד האירוע, "תשובה תרוויח, אבל לא על חשבוננו". "תשובה ושותפיו ירוויחו המון גם ללא הייצוא, אבל הם כמובן רוצים להרוויח הרבה יותר ומהר. להם מדובר על עסק כלכלי עם סחורה יקרה במיוחד, שכדאי להיפטר ממנה כמה שיותר. אך בשבילנו הגז הוא נכס אסטרטגי קיומי עם השלכות על הכלכלה, התעשייה, התעסוקה, הסביבה ומעל הכל הדרך שלנו להשתחרר מהתלות האנרגטית בגורמים זרים. לא סתם כל זה מתרגם בסופו של דבר לסכום העצום של 600 מיליארד שקל - העשויים לשרת את תושבי ישראל, אם הגז יישאר". כ-1,400 כבר אישרו השתתפותם בצעדה והמארגנים מפרסמים הסעות וטרמפים לכיוון צומת פולג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עימותים עם מגפינים סמוך לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
עצורים בהפגנות מול ביתו של השר סילבן שלום ברמת גן, נגד ייצוא הגז/יותם רונן

הפגנה נוספת על סוגיית מצבורי הגז הטבעי תתקיים הערב ב-19:00 מול הקריה בתל אביב. רק 95 אנשים אישרו השתתפותם בהפגנה שקוראת להחזיר את תעודות המילואים במחאה על כך שלדבריהם, צה"ל, חיל האוויר והשייטת יגנו על אסדת גז פרטית עבור "נובל אנרג'י" האחראית על הקידוחים, ויצחק תשובה. "מהלך זה יהפוך את צבא הגנה לישראל לפלנגות בשירות ברון הגז", נכתב בעמוד האירוע.

פעילי "הלא-נחמדים", "המעברה" ו"תושבי שכונות הדרום" ייפגשו גם הם הערב לצעדה שתצא ממרכז שוסטר לביתו של שר האוצר יאיר לפיד. לדברי המארגנים, צפויה במקום הפגנת נגד של פעילי "יש עתיד". 400 בני אדם כבר אישרו את השתתפותם בהפגנה.

במקביל, בקריית שמונה מתכוונים להקים הערב מאהל מחאה בדרישה לדמוקרטיזציה ברשות המקומית. "אנחנו דורשים אסיפת תושבים קבועה, פתוחה לכל, בה לכל תושב יהיה קול שווה, בה כל אחת תוכל להשמיע את דעתה, בה יהיו דיונים ויתקבלו החלטות על ידי תושבי קריית שמונה. העירייה תהיה הגוף אשר מוציא לפועל את החלטות התושבים", נכתב בדף האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מחר בצהריים ייפגשו אנשי "החזית החיפאית" עם התושבים בכניסה לשוק תלפיות בעיר, במטרה ליצור קשר עם אוכלוסיות רחבות שלא נגישות למידע בפייסבוק ולנסות לרתום אותן למחאה החברתית.

במוצאי שבת יתקיימו הפגנות נוספות במקביל לאלה בתל אביב ובפולג, בין היתר הפגנה בירושלים מגן הסוס לבית ראש הממשלה והפגנה במרכז המורים בבאר שבע. מאות בני אדם אישרו את השתתפותם בהפגנות. אחרים מתכוונים באותה השעה לסחוב מזרנים עד לקיסריה ולהפגין מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה, כדי למחות על הסערה שהתעוררה בשבוע שעבר – התקנת תא שינה עבור טיסת נתניהו ורעייתו בטיסה ללונדון. 230 בני אדם כבר אישרו הגעתם בעמוד "לא מפחדים משרה! עושים לילה אצל ביבי". הם מתכוונים להעביר את הלילה במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הזמנת האירוע למסיבת הפיג'מות אצל ראש הממשלה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully