וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לציקלון קטלני: מיליון בני אדם פונו בבנלגדש

16.5.2013 / 12:35

הסופה "מוחסן" הרגה שבעה אנשים עד כה. עיקר החשש הוא לרבבות הפליטים המוסלמים שברחו למיאנמר השכנה במהומות האתניות: "אנחנו מעדיפים למות כאן, אם תבוא הסופה - אינשאללה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בבנגלדש פינו כמיליון בני אדם לקראת הגעתה של סופת הציקלון "מוחסן" למפרץ בנגל. הסופה מביאה עמה רוחות עזות וגשמים כבדים, והממשלה העלתה את רמת הכוננות ל-7 דרגות מתוך 10. מרבית המפונים הם באזורי החוף של בנגלדש והם שוכנו בכ-3,000 מקלטים חסיני סופות. בעיר הנמל החשובה צ'יטגונג, השנייה בגודלה במדינה, נסגרו שדות התעופה מחשש שפני הים יעלו ויציפו את המחסנים באזורים הנמוכים.

הרוחות הגיעו הבוקר (חמישי) למהירות של 100 קילומטרים לשעה. שבעה בני אדם נהרגו עד כה, מרביתם מעצים נופלים. אלפי בקתות בוץ נהרסו מהגשם, והאו"ם הזהיר כי שמונה מיליון בני אדם נתונים בסיכון, גם במיאנמר השכנה ובצפון-מזרח הודו.

סופת ציקלון מכה בבנגדלש ובמיאנמר. מאי 2013. AP
מלחים בים בנגל מביטים בים הגועש/AP

במיאנמר עלה חשש לגורלם של המוסלמים החיים במדינת ראחין. הרשויות מתקשות לשכנע את הפליטים לעבור למקלטים חסיני סופות. מדובר ברבבות מוסלמים שנעקרו מבתיהם בשנה שעברה, במהומות אלימות על רקע אתני, ומסרבים לעזוב את המחנות הזמניים שבהם שוכנו.

אחד העקורים, חלה מאונג בן ה-38, אמר כי הוא שכל את אמו ושתיים מבנותיו הצעירות במהומות. "אני לא רוצה ללכת לשום מקום. אשאר כאן. אם אמות, אני רוצה למות כאן", אמר. "אם הציקלון יפגע כאן, אינשאללה. כולם כאן רוצים למות בסופה כי איבדנו את הכל בשנה שעברה".

עוד בנושא
תיעוד: סופת טורנדו החריבה מאות בתים באיטליה
צפו: "טורנדו אש" בגובה 30 מטרים בשמי אוסטרליה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סופת ציקלון מכה בבנגדלש ובמיאנמר. מאי 2013. AP
דייר בנגלי בעיר הנמל צ'יטגונג נעזר בחבלים כדי להגיע לסירה/AP
סופת ציקלון מכה בבנגדלש ובמיאנמר. מאי 2013. AP
מחנות עקורים למוסלמים במיאנמר. מרבית הפליטים מסרבים לעזוב למרות הסופה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully