וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה נגד הקצבאות: "עניים מבחירה - צאו לעבוד"

השר מאיר כהן התייחס לדוח שהציב את ישראל במקום עגום בין מדינות ה-OECD, בכל הקשור לשיעור העניים ולפערים בין מעמדות, וקרא לחרדים לצאת לשוק העבודה. "צריך להפסיק עם זה"

שר הרווחה, מאיר כהן, התייחס הבוקר (חמישי) לפרסום דוח שהעלה כי שיעור העניים בישראל הינו הגבוה ביותר מבין המדינות החברות בארגון ה-OECD. השר כהן הגדיר בראיון ל"קול ישראל" משפחות שנשענות על קצבאות הילדים, כ"עניים מתוך בחירה". "צריך להפסיק עם זה, צאו לעבוד", קרא השר, במה שמתפרש כמסר לציבור החרדי.

"ברור לכולם, כשהנתונים צפים על השולחנות, שמדובר בשעת חירום. קיצוץ הקצבאות לא בהכרח גורם לעוני", אמר כהן. לטענתו, "ממשלות לא עסקו בהוצאת אנשים ממעגל העוני, צריך לדאוג להם לחינוך ולתעסוקה, רק זה יוצא אותם מהמעגל הזה". שר הרווחה הוסיף כי למשפחות שבהן שני בני הזוג עובדים ועדיין נחשבים עניים, יש "לתת להם דחיפה קדימה ולשפר את מצבם". כמו כן, תמך השר במתן קצבת קיום לנכים.

ישראל "בצמרת" גם באי-שוויון בין עניים לעשירים

"יש דברים שכולנו מסכימים שצריך לשנות, ואפשר עוד לשנות", הביע אופטימיות שר הרווחה, ומיהר לתמוך ביו"ר סיעתו: "רק צריך לזכור שיאיר לפיד הוא לא הבעיה. השאירו לנו בור אדיר שצריך לכסות אותו".

מהדוח שפורסם אתמול עולה כי גם בגזרת האי-שוויון בין העניים לעשירים אין בשורה עבור ישראל. מדד ג'יני שבוחן את האי-שוויון בהכנסות בין עניים לעשירים מציב את ישראל בחמישייה הראשונה. המדד מורכב מסקאלה שבין 0 ל-1 שבה 0 משמעותו כי ההכנסות בין כלל האוכלוסיה שוות, ו-1 משמעותו שההכנסות מתרכזות בידי אדם בודד.

כאמור, ישראל נמצאת במקום החמישי מבחינת אי-השוויון בין עניים לעשירים עם נתון של כ-0.37 על מדד ג'ני. מי שמקדימות את ישראל במדד הן צ'ילה, מקסיקו, טורקיה וארצות הברית, בהתאמה, בהן שיעור אי השוויון גדול יותר. הממוצע במדינות ה-OECD עומד על קצת מעל ל-0.3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully