וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "תמונת השנה" של הלוויית ילדים בעזה זויפה?

טענות נגד אמינותה של התמונה שצולמה במהלך מבצע עמוד ענן וזכתה בפרס היוקרתי של האגודה העולמית לצילומי עיתונות הביאו לחקירתן. הצלם הכחיש וטען שהתמונה "תוקנה קלות"

תמונה של קבוצת גברים זועמים מחזיקים בידיהם גופות עטופות של שני ילדים קטנים שנהרגו במהלך מבצע "עמוד ענן" בעזה זכתה לאחרונה בפרס היוקרתי לתמונת השנה מהאגודה העולמית לצילומי עיתונות. אך עיתון "האינדיפנדנט" הבריטי ציטט טענות שמטילות ספק בדבר אמינותה.

על פי הדיווח, אתר הטכנולוגיה "אקסטרים-טק" העלה ביום שני האחרון כתבה נרחבת שבה ניתח כיצד זויפה התמונה שצילם הצלם השוודי, פול הנסן. האתר השתמש בטכנולוגיה לניתוח ולזיהוי פלילי וגילה כי התמונה הורכבה מכמה תמונות שונות. "מדובר בזיוף והונאה", סיכמו שם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הורכבה משלוש תמונות שונות? תמונת השנה/מערכת וואלה, צילום מסך

"מתברר כי התמונה אכן זויפה", טען בלוגר מהאתר "אקסטרים-טק". "האגודה העולמית לצילומי עיתונות עדיין לא לקחה את התואר מהצלם פול הנסן, אך יש להניח שזה רק עניין של זמן". בכתבה הבהירו כי אינם רוצים להתייחס לפן הפוליטי של התמונה, אלא לנתח אותה במובן הטכני בלבד. "הצילום עצמו הורכב כמעט בוודאות משלוש תמונות שונות ולאחר מכן נעשתה מניפולציה נוספת כדי להאיר את פני האנשים האבלים".

הצלם פול הנסן הגן על אמיתות עבודתו. הוא הכחיש כי עשה משהו פסול וסיפר לאתר חדשות אוסטרלי כי התמונה תוקנה קלות ועברה תהליך של "איזון האור בסמטה שבתמונה". לאחר פרסום הדברים הודיעה אתמול האגודה העולמית לצילומי עיתונות כי תבחן את הטענות: "פול הנסן הסביר בעבר בפירוט כיצד עיבד את התמונה. אין לנו שום סיבה לפקפק בהסבריו. עם זאת, על מנת לצמצם את ספקולציות נוספות – ועם שיתוף פעולה מלא של פול הנסן – ביקשנו משני מומחים עצמאים לבצע חקירה משפטית של התמונה ".

כבר היום פרסמה האגודה הודעת תמיכה בצלם השוודי. "זה ברור כי התמונה שפורסמה עברה ריטוש", נכתב בהודעה. "מעבר לכך, עם זאת, לא מצאנו ראיות משמעותיות למניפולציה כלשהי". לדבריהם, ניתוח התמונה על ידי האתר הטכנולוגי היה "פגום ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully