וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נהג במהירות מופרזת בתוך העיר - וייכלא

14.5.2013 / 15:45

בית משפט לתעבורה באשקלון קבע כי צעיר בן 22 מהדרום, שנהג במהירות 175 קמ"ש בדרך עירונית, יישלח לארבעה חודשי מאסר בפועל. "יש להעדיף את האינטרס הציבורי", קבע השופט

בית המשפט לתעבורה באשקלון גזר אתמול (שני) ארבעה חודשי מאסר בפועל, ופסילת רישיון למשך שלוש שנים, על נהג שהורשע בנהיגה מופרזת. זו הפעם הראשונה שנהג שנסע במהירות מופרזת בדרך עירונית ירצה עונש מאסר בפועל, והשופט שגזר עליו את העונש נימק זאת בטענה כי "יש להעדיף את האינטרס הציבורי וליתן ביטוי נכבד לשיקולי הרתעה". יצוין, כי על נהגים שנסעו במהירות מופרזת בדרך שאינה עירונית, כבר נגזר עונש מאסר.

הנהג, תושב מושב בדרום הארץ בן 22, נעצר בדצמבר 2011 על ידי שוטרי תנועה שהבחינו בו נוהג במהירות מופרזת בעת שנסע בשעת לילה לבילוי במועדון באזור התעשייה באשדוד. הוא תועד באמצעות אקדח לייזר נוהג במהירות של 175 קמ"ש בכביש עירוני - 100 קמ"ש מעל המותר. הצעיר, שבעת שנעצר היה נהג חדש, טען בפני השוטרים שעצרו אותו כי הוא מצטער וכי לא שם לב למהירות שבה נהג. בבדיקת שיכרות שערכו לו השוטרים התברר כי הנהג לא שתה משקאות אלכוהוליים, והכחיש כי נהג במהירות גבוהה. לטענתו, בשל תקלה טכנית, המכונית לא מסוגלת להגיע למהירות של 175 קמ"ש. במהלך המשפט, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום באמצעות מחלקת התביעות של אגף התנועה במשטרה, העיד הנהג כי חתם על דוח האירוע שכתבו השוטרים כיוון שחשש מהם, לאחר שלטענתו אחד מהם "הניח את ידו על הנשק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט אבשלום מאושר לא התרשם מהטענות ובחודש פברואר השנה הרשיע אותו בנהיגה מופרזת. בית המשפט קבע כי "הראיות שהציגה המשטרה מוכיחות מעל לכל ספק כי הנאשם נהג במהירות 175 קמ"ש". לגבי טענת הנאשם על בעיה טכנית ברכב, ציין השופט כי מדובר בעדות "לא אמינה" וכי אלה "טענות בעלמא. הנאשם היה מודע למהירות בה נסע, אלא שעצם את עיניו". סנגורו ביקש מבית המשפט שלא להטיל על הצעיר עונש של מאסר בפועל, אלא להסתפק בעבודות שירות.

השופט החליט שלא להיעתר לבקשה, ובאופן תקדימי גזר על הצעיר מאסר בפועל. השופט קבע כי הצעיר סיכן לא רק את חייו שלו, "אלא את חיי הנוסעים ברכב". בהחלטתו ציין השופט כי "(לאור) חומרת מעשה הנאשם, אי לקיחת אחריות וההתנהגות העבריינית וחסרת האחריות – יש להעדיף את האינטרס הציבורי. הטיפול המניעתי וההרתעה הנדרשת, היא מתן ענישה בדרך של מאסר בפועל".

מתחילת 2013 נהרגו 60 בני אדם בתאונות דרכים בדרכים עירוניות. אגף התנועה מתמקדת באחרונה באכיפת החוק בכבישים עירוניים ובמאבק בבריונות כביש. המשטרה הציגה רשימת "כבישים אדומים", בהם גם שמות של רחובות אדומים, צירי תנועה עירוניים, כרחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה אשר גבה את חייהם של תשעה הולכי רגל מתחילת 2012. ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, הודיע לאחר פרסום רשימת הכבישים האדומים כי 40 ראשי רשויות עודכנו בנוגע ל-200 צירי תנועה הנמצאים בשטח השיפוט שלהם, המוגדרים מסוכנים. "מיקדנו את הפעילות של שוטרי התנועה במחוזות של משטרת התנועה הארצית ושל סיירת האופנועים ברחובות אלה", אמר ניצב שטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully