וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמבק למגרש: השתקמה מתקיפת פיטבול ושבה לכדורגל

רמי שני

14.5.2013 / 13:21

פחות מחודש לאחר שהותקפה על ידי כלבת פיטבול בגינה ציבורית בבאר שבע ונפצעה קשה, אלינה גרשקוביץ כבר מככבת בקבוצת הכדורגל העירונית, ויש לה אפילו שער בכורה במדי הקבוצה

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

אלינה גרשקוביץ בבית החולים לאחר התקיפה

הדקה האחרונה במשחק הכדורגל שנערך במסגרת ליגת הנערות, בין בנות מכבי באר שבע לחברותיהן מחולון, הייתה מתוחה מאוד. אף שדר ספורט לא צרח בהתלהבות ולא העביר את רגעי הדרמה בשידור ישיר מהאצטדיון בנתניה שבו התקיים המשחק, אך עשרות האוהדים של שתי הקבוצות עקבו במתח אחר שחקנית מכבי באר שבע, אלינה גרשקוביץ. "כדררתי את הכדור בהתקפה מתפרצת ובעטתי חזק", סיפרה, "השוערת לא הייתה בשער ושחקנית אחרת תפסה את הכדור בידיים".

במצב של תיקו 0:0, נשרקה לזכות קבוצתה של גרשקוביץ בעיטת עונשין מ-11 מטרים, שקבעה את תוצאת המשחק – 0:1 לטובת שחקניות באר שבע. העובדה שגרשקוביץ בת ה-13 שיחקה במגרש, אינה דבר מובן מאליו. שלושה שבועות קודם לכן הושחתו פניה לאחר שכלבת פיטבול התנפלה עליה ונשכה אותה בפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לה כבר שער בכורה. גרשקוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרשקוביץ, שהותקפה בגינה ציבורית בעת שקראה לאחיה לביתם, אושפזה במשך שבוע וחצי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ועברה סדרת ניתוחים. שעות ספורות לאחר שהובהלה לבית החולים, הבטיחה הנערה לבני משפחתה, אך בעיקר לעצמה: "הדבר הראשון שאעשה כשאצא מכאן, זה לחזור לשחק כדורגל".

גרשקוביץ ואחיה התאום רומן נולדו ללאורה ואנדרי, יוצאי חבר העמים שהתמודדו בשנים הראשונות לאחר העלייה לישראל עם קשיים רבים. בתום מאבק ממושך הם הצליחו גם לאמץ את אחייניתה של האם. המשפחה מתגוררת בדירה קטנה בשכונת נחל עשן בבאר שבע.

"נכון שאני יפה?"

"איפה רומן?", שואלת אלינה בכל יום כשהיא נכנסת הביתה. לאחר שהשתחררה מבית החולים היא הוסיפה עוד שאלה, המופנית לאמה: "נכון אני יפה?". סימני הנשיכה בקושי ניכרים על פניה. רופאי העור במרכז הרפואי סורוקה עשו עבודה יפה מאוד וגרשקוביץ שבה להיות כמעט כפי שהייתה לפני התקיפה. האם לאורה מאשרת ועונה ברומנית: "בטח שאת יפה. את כי יפה". הברק שנעלם מעיניה בזמן האשפוז, שב במלואו.

"היא הבקיעה שער בכדורגל" סיפר האב אנדרי לפני שבתו שבה מבית הספר, "פעם ראשונה במשחק אמיתי".
התפקיד של גרשקוביץ הוא בכלל בהגנה. "אני משחקת בחוליה האחורית. התפקיד שלי הוא בלם. בגלל זה, עד עכשיו לא הבקעתי שערים". הפציעה מסתבר, דרבנה אותה למעשים נועזים על מגרש הכדורגל. הקבוצה השתתפה בטורניר בנתניה נגד נבחרת מקומית וקבוצות מחולון וכפר יפיע. גרשקוביץ עלתה פתחה בהרכב בשלושת המשחקים, יחד עם שבע חברותיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הבחינו שעברתי חוויה קשה". גרשקוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בהתחלה לא הבחינו שעברתי חוויה קשה", מספרת אלינה, "רק אחרי שהחברות שלי סיפרו ליריבות שעברתי ניתוחים, הן מאוד נזהרו עליי. במשחק האחרון שיחקתי בתפקיד חלוצה והמגינות נזהרו מאוד כששמרו עליי. ככה גם יכולתי לבעוט את הבעיטה לשער. הכדור פגע בקורה ואחת מהשחקניות היריבות תפסה אותו בידיים".

בהופעה מוקדמת יותר במשחק ליגה ניצחה קבוצתה של גרשקוביץ קבוצה מיבנה בתוצאה 0:5. "לא הבקעתי כי אני בעמדת הבלם, אבל בדקה הראשונה יזמתי התקפה מתפרצת עד השער, וכמעט הבקעתי. תוך כדי ריצה שמעתי הרבה מאוד אוהדים צועקים לי 'יאללה, יאללה'. זו הרגשה טובה. גם אחרי שפספסתי את השער הם לא הפסיקו לעודד אותי".

הכדורגל תופס מקום חשוב מאוד בחייה של גרשקוביץ ולצדו גם פעילות במועדון הקהילתי של העדה הקווקזית בשכונת נחל עשן. "היא מתוקה אמיתית", סיפר המדריך שלה, ארתור, "יש לה כוח עצום והיא תעשה את מה שהיא תרצה. בפעילות במועדון היא דמות מאוד מרכזית ואני בטוח שהיא תמשיך בכך". המשחק הבא של מכבי באר שבע, בהדרכתו של אריאל גולד, יהיה נגד קבוצה מרמת גן. עכשיו היא בטוחה ששער הביכורים לא יהיה האחרון. על הפציעה היא התגברה ומבחינתה לשוב ולשחק כדורגל זה החלום האמיתי, ויחד איתו להמשיך להעריץ את כריסטיאנו רונאלדו הפורטוגלי של ריאל מדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully