וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת קיצוץ בביטחון: "נפטר אלפים, נסגור מערכים"

13.5.2013 / 17:39

במערכת הביטחון נערכים לקראת הקיצוץ הצפוי בתקציב, בגובה 3 מיליארד שקל. "ניאלץ לעכב פרויקטים, תשלומים לספקים יידחו". לפיד דחה הצעה לקצץ 10% בשכר הבכירים בצה"ל

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

בעוד חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו קיצוץ של שלושה מיליארד שקלים מתקציב משרד הביטחון, במערכת הביטחון התריעו היום (שני) מפני ההשלכות של ההחלטה. "שנת 2014 תהיה השנה הקשה ביותר מבחינה תקציבית, ניאלץ לפטר 4,000 משרתי קבע, לסגור מערכים ישנים, לעכב ביצוע פרויקטים ולדחות את התשלומים לתעשיות הביטחוניות בישראל", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. לדבריו, אלפי המפוטרים משירות הקבע בצה"ל ייקלטו בצבא ויוכשרו לעבודה בתחומים מתפתחים כענף הסייבר.

לפיד ולבני בישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
דחה הצעה לקצץ בשכר הבכירים. השר לפיד בישיבת הממשלה/נועם מושקוביץ

במסגרת המשא ומתן על היקף הקיצוצים במשרד הביטחון, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר הביטחון משה יעלון, כי תקציב הביטחון ינוהל לפי תכנית רב-שנתית, הכולל את הקיצוץ בסך שלושה מיליארד שקלים החל מתקציב 2014, שיעמוד על 51 מיליארד שקלים. משנת 2015 עד 2018 יגדל התקציב באופן מדורג, מ-52 מיליארד עד 59 מיליארד שקלים. הגורם הביטחוני אמר כי מערכת הביטחון "היא חלק ממה שמתרחש במדינה, וגם אנו צריכים להשתתף בנטל. זה לא המצב המיטבי, לקצץ שלושה מיליארד שקלים, אבל מאחר שאושרה מסגרת תקציב לפי תכנית רב-שנתית, זה משהו שנעמוד בו. העיקר יהיה בפריסת תשלומים ארוכה יותר לתעשיות הביטחונית, שם תהיה המסה הגדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם הדגיש כי לאור סיכום בין השר יעלון לבין שר האוצר, יאיר לפיד - אשר דרש תחילה קיצוץ בגובה ארבעה מיליארד שקלים מתקציב הביטחון, הקיצוץ לא צפוי לפגוע בתנאי השירות של אנשי הקבע ואף לא בתנאי הפנסיה שלהם.

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
"איזון בין התייעלות לכיפות ברזל". נתניהו/נועם מושקוביץ

על פי ההערכה בצה"ל, מכירת קרקעות שהתפנו מהעברת בסיסי צבא וכן פינוי תדרי תקשורת לצרכים אזרחיים, יניבו הכנסות בסך 400 מיליון שקלים, שיסייעו לצבא לצלוח את התקציב לשנת 2014. "נעשה ככל הניתן כדי שההתעצמות הצבאית ומלאי הציוד לא ייפגעו", הסביר הגורם. במסגרת הדיונים בקבינט המדיני-ביטחוני הוחלט כי תקצוב פעילות ההגנה על המים הטריטוריאליים של ישראל, שבהם מצויים מאגרי גז טבעי, יאושר בנפרד מתקציב הביטחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שערך סקירה לחברי הקבינט, הציע בגיבוי שר הביטחון לבצע קיצוץ של 10% בשכר הבכירים של צה"ל, בתנאי ששכר הבכירים במגזר הציבורי יקוצץ בהתאם. שר האוצר התנגד ליוזמה ועל פי ההערכות במערכת הביטחון לפיד התנגד לכך בעקבות סיכום שהגיע אליו בנושא עם יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו להחלטה להקטין את גובה הקיצוץ בתקציב מערכת הביטחון, ואמר כי הציבור לא ייפגע מכך. גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו כי התקציב יגיע מרזרבות תקציביות ולא מהעלאת מסים. "אנחנו צריכים שצה"ל ימשיך את ההתייעלות שלו, אבל צריכים גם עוד 'כיפות ברזל'", אמר נתניהו. לדבריו, "הנתיב שאני מציע נותן איזון בין צרכי המשק לצרכי הביטחון. תמיד יש פשרה בין צרכים כאלה, ואני חושב שזו הפשרה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully