וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד "רמבו" שליט: צפו בתגובת שליט לבן כספית

לאחר שבן כספית פרסם תחקיר על התנהלות גלעד שליט בארוע בו נחטף וטען כי לא תפקד כפי שנדרש ממנו, שיתף שליט סרטון הומוריסטי בו פרצופו מושתל על זה של רמבו המחסל אויבים

גלעד שליט העלה לעמוד הפייסבוק שלו סרטון וידאו קצר, בו פניו מופיעים בקטע מהסרט "רמבו" במקומו של סילבסטר סטלון, כשהוא יורה והורג עשרות אויבים. הסרטון הוא תגובה לדברים שכתב העיתונאי בן כספית, שבחודש שעבר פירסם בעיתון "סופהשבוע" כתבה תחת הכותרת "הסיפור האמיתי": כל מה שסיפר גלעד שליט לצה"ל לאחר שובו מהשבי". כספית מתח שם ביקורת על תפקודו של שליט בזמן ארוע החטיפה, שיחזר את הקרב וכתב, בין היתר: "שליט היה יכול להושיט את יד ימינו 10 ס"מ הצדה, לאחוז במקלע המא"ג של המפקד, להסיט אותו לכיוון המחבל ולסחוט את ההדק. המחבל היה נקרע לגזרים בתוך שניות. מא"ג זה דבר שאתם לא רוצים שיירה עליכם. קצב האש שלו רצחני. סחיטת ההדק קלה ומהירה. אבל שליט לא עשה את זה. הוא לא עשה דבר. סביר להניח שצרור של מא"ג, שהיה מחסל את המחבל המטפס על הטנק, היה מביא להימלטותו של חברו, זה שזרק את הרימונים. גם אם לא, לשליט היה יתרון מכריע על המחבל. הוא היה בתוך טנק עם שלושה מקלעים ותותח, והמחבל לא".

שליט לא הגיב לדברים, עד אתמול כשהעלה את הסרטון המציג אותו כלוחם על המחסל עשרות אויבים. מי שהכין את הסרטון כבר לפני כחודש וחצי הוא בן מאירי, שהסביר כי"הכתבה הייתה מגוחכת, לטעון שגלעד היה יכול לעשות כל מיני דברים כדי למנוע את החטיפה שלו. במידה והוא היה רמבו הוא היה יכןל לעשות, והוא באמת מציין את זה ככה, היה יכול להחזיק את המא"ג שמורכב על הטנק, ובידיים שלו להצית ולירות על המחבלים".

בסרטון שהכין הודבק פרצופו של גלעד על פניו של סילבסטר סטאלון - הוא רמבו - שלא נכנע לאוייבים ונלחם בהם, גם כשהם קוראים לו להיכנע. את גלעד שליט זה ככל הנראה הצחיק והוא שיתף אותו, ללא הסבר נוסף, בעמוד הפייסבוק שלו.

לאחר הפרסום הגיב בן כספית לדברים בטור שפרסם ב"ג'רוסלם פוסט", בו כתב בין היתר: "לא היתה לי כוונה להתנצח עם גלעד שליט. אין בזה צורך. הוא כבר סבל מספיק. אני כותב את הטקסט הזה, שאתם קוראים עכשיו, רק כדי להעמיד דברים על דיוקם. לפעמים צריך להתעקש על האמת. זכות הציבור לדעת אותה, את האמת, גם כשהיא לא לגמרי נעימה. גם כשקצת קשה להתמודד איתה. בדיוק כמו במקרה הנוכחי. כספית ממשיך ומסביר את הטעויות בסרטון ומסכם: " הוא סיפר, בעצמו, בקולו, שהעדיף להכנע ולהסגיר את עצמו. חברים, אלף סרטונים לא יעזרו לכם, הגיבור הישראלי החדש, 2013, נמנע מקרב, העדיף לא להלחם, הסגיר את עצמו לחמאס והלך כמעט מרצונו החופשי לשבי. זו האמת, שליט עצמו סיפר אותה לקציני צה"ל, תוך שהוא מכיר בכל המחדלים הללו, מספר עליהם, מדבר עליהם בגלוי. הגיע הזמן שנתמודד עם זה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully