וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: סוריה תעביר לחיזבאללה "נשק מתוחכם"

9.5.2013 / 20:30

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי התקיפה הישראלית בעומק סוריה רק תזרז את חימוש ארגונו ב"נשק מפר איזון". הוא הזהיר מפתיחת חזית נגד ישראל גם ברמת הגולן: "עומדים לצד סוריה במאבק"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הזהיר היום (חמישי) את ישראל כי בכוונת ארגונו להשיג נשק מתוחכם אשר יפר את האיזון הצבאי באזור. בנאום ששודר ברשת הטלוויזיה של הארגון, אל-מנאר, אמר נסראללה כי התקיפה שבוצעה בעומק שטח סוריה שיוחסה לישראל שינתה את המשוואה לפיה ישראל מסכלת העברת אמצעי לחימה חדשים לארגונו – ורמז כי אותו נשק, ככל הנראה טילי קרקע-קרקע מסוג פאתח 110, כבר ישנו בידו.

במה שנראה כמו עוד ניסיון להציג את עצמו ככוח משמעותי, אמר נסראללה כי סוריה תגיב לתקיפות הישראליות באמצעות המשך חימוש ארגונו ב"נשק מתוחכם", והוסיף כי נשק כזה ישנה את המשוואה שבין ישראל וחיזבאללה. "אם הכוונה של המתקפה (הישראלית) הייתה למנוע את חיזוק יכולותיה של ההתנגדות, (הרי שבעקבות זאת) סוריה תוסיף ותספק לנו נשק מתקדם - כזה שעדיין לא נראה", אמר, "ההתנגדות מוכנה לקבל כל סוג של נשק, גם כזה שישבור את מאזן הכוחות". נסראללה לא ציין מפורשות באיזה סוג של נשק מדובר – אולם ניתן לשער כי הוא מתכוון לטילים המצויים בידי משטרו של בשאר אסד.

"האויב מציג לנו נוסחה חדשה"

לדבריו, "האויב הציוני" הפציץ את פרברי הבירה הסורית בכדי להוציא את סוריה ממעגל העימות עמו. "האויב יודע היטב מה העבירה סוריה לתנועת ההתנגדות בלבנון ובפלסטין, וביום מן הימים הארגונים הפלסטינים יודו שמשטרו של בשאר העניק להם יותר ממה שהעניקו להם המשטרים הערביים אי פעם", אמר. הוא הסביר כי אחת ממטרות "ההפצצה הציונית" נועדה להגביר את המצור על ההתנגדות בלבנון ולפעול מול כל מי שנותן לה תמיכה צבאית וחומרית. הוא התייחס לאיתותים הישראלים שנובעים מהתקיפה ואמר: "בעבר הציג לנו האויב נוסחה לפיה אסור לנו לקבל נשק מסוג מסוים - והיום הוא מציג נוסחה חדשה: גם נשק שיש כבר לחיזבאללה, אסור שיגיע אליה בעתיד".

לוחמי חיזבאללה. Hussein Malla, AP
לוחמי חיזבאללה במצעד צבאי/AP, Hussein Malla

בהמשך דבריו שיגר איום נוסף והצהיר כי ארגונו יעמוד לצדו של צבא אסד בגולן. "רק באמצעות ההתנגדות תושב פלסטין לבני עמה. כל מה שקרה עד כה מוכיח שבסוריה יש הנהגה חזקה המנהלת את המערכה עם האויב בנחישות וזה גם מה שיביא את הניצחון העתידי. כפי שסוריה עמדה לצד חיזבאללה בשחרור של דרום לבנון, אנו עומדים לצד ההנהגה הסורית במאבק לשחרור הגולן הכבוש". לדבריו, "ישראל חוששת מזה שתהיה התנגדות בגולן ולכן שלחה מסרים של הפסקת אש".

כוחות כוננות פרוסים ברמת הגולן, מאי 2013. דרור עינב
כוחות צה"ל פרוסים בגולן/דרור עינב

נוכח ההתפתחויות האחרונות, ההפצצות והאיומים, בצה"ל מתריעים מפיגוע ברמת הגולן. ערוץ הטלוויזיה "אל-אחברייה", שמזוהה עם משטרו של הנשיא אסד, דיווח ביממה האחרונה כי בכירי הממשל נתנו "אור ירוק" לתגובה צבאית נגד ישראל. לפי הדיווחים, גורם בכיר במשטר אסד אישר לפלגים הסורים לפגוע בישראל. בצה"ל נערכים ברצינות לאיום מצפון, ברקע המתיחות הגוברת בגבולות, וההערכה היא כי יבוצעו ניסיונות לפגע בחיילי צה"ל "ברמת הגולן הכבושה", כפי שדווח בטלוויזיה הסורית. לפי גורם בצה"ל, אפשרות נוספת שאין לזלזל בהיתכנותה, היא פיגועים נגד מוקדים ישראליים בחו"ל שיבוצעו באמצעות גורם שלישי, על מנת לטשטש עקבות ולהימנע מתגובה ישראלית חריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully