וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל במדע לפרופ' הוקינג

עידו דניאל

9.5.2013 / 18:59

המדען המחונן קנה את תהילתו בפיזיקה ומתמטיקה, אך בהחרימו את ישראל - נכשל ביישום עקרונות המחקר הפשוטים בתחום הפוליטי, כשנגרר אחר תעמולה ולא טרח להגיע לחקר האמת

על אף בואם של הקיץ והלחות, פרופ' סטיבן הוקינג מאוניברסיטת קיימברידג' הוכיח השבוע שתכנון ביקור בישראל לעולם ילווה בסערה גדולה, ללא קשר למזג האוויר. הוקינג, מגדולי הפיזיקאים בעולם, הודיע שהוא מבטל הגעתו לארץ ומחרים את ועידת הנשיא בירושלים. בליץ אימיילים מצד גורמים פרו-ישראליים הביאו בתחילה את אוניברסיטת קיימברידג' לניסיון להוריד את גובה הלהבות על-ידי פרסום הודעה רשמית כי הסיבה לביטול היא רפואית. כעבור שעה קלה, שינתה האוניברסיטה את דעתה והודיעה כי אכן הפרופסור "החליט להצטרף לחרם האקדמי על ישראל, בעצתם של אקדמאים פלסטינים מ"הוועדה הבריטית למען אוניברסיטאות בפלסטין".

מי הם אותם אקדמאים פלסטינים נמרצים? מסתבר שאין כאלה, לפחות לא פלסטינים. חיפוש קצר באינטרנט מגלה כי אותה "ועדה" מורכבת משלושה מרצים בריטים ה"מככבים" בכל כנס, דיון ועצומה להחרמת ישראל: ד"ר רוברט בוייס, ד"ר ג'ון צ'לקרפט ופרופ' דיוויד פג. כפי שבוודאי שמתם לב, הקשר בין האקדמאים המכובדים לבין הפלסטינים רחוק מאוד, כמעט כמו מרחקה של בריטניה מהקולוניה שתבעה לעצמה בכוח הזרוע בהודו עד לא לפני זמן רב כל כך. נבירה נוספת במחשכי הרשת מעלה כי הוועדה בראשותם אף מנסה זה זמן מה להביא ל"חרם רפואי" על ישראל: כזה שיפגע בשיתופי פעולה והחלפת ידע של ארגונים רפואיים בבריטניה עם ארגונים רפואיים בישראל, ועל הדרך ימנע מחולים דרכי טיפול שעלולות להציל את חייהם.

להחרים ידע, מחשבה ורעיונות

האם סטיבן הוקינג, המוגדר נס רפואי בקרב חולי ניוון שרירים לנוכח המשך עיסוקו בפיזיקה ומתמטיקה זה כמה עשורים על אף היותו מרותק לכיסא גלגלים, שמע על הדברים הללו? סביר להניח שלא. גם הוא נפל קורבן למכונת התעמולה האנטי-ישראלית הפועלת במדינות המערב בשנים האחרונות. כפי שעשו בעבר, גם עבור הוקינג תפרו הפרופסורים קמפיין השמצות לפי מידה: סיפורי בדים על כך שישראל מבצעת טיהור אתני ורצח עם, תוך שימוש בחצאי אמיתות ושקרים שלמים המוצגים תמיד כעובדות מוצקות.

הוקינג ביקר בישראל לא פחות מארבע פעמים במרוצת השנים האחרונות. במהלך כל אחת מהן, טרח להופיע באוניברסיטאות המחקר הישראליות, להיפגש עם מדענים, לשוחח עם נוער ישראלי שוחר מדע ולשבח את הטכנולוגיה הישראלית שממשיכה להיות חדשנית ופורצת דרך, למרות הכול. למרבה הצער, פרופ' הוקינג האמפירי נכשל ביישום עקרונות המדע המדויק על פרופ' הוקינג הפוליטי: במקום לבדוק, לבחון ולשאוף להגיע לחקר האמת, בחר הוקינג להחרים ידע, מחשבה, רעיונות ואנשים - כל אותם מאפיינים יסודיים המהווים את התשתית של האקדמיה והמדע.

אחד מסימני ההיכר של הוקינג הוא אותו מחשב מתוחכם שמאפשר לו באמצעות מסנתז קול להמשיך את פעילותו להרחבת הידע האנושי מעל בימות ברחבי העולם ולספק למעוניינים הצצה למוחו הקודח, על אף מוגבלותו הפיזית. אלא שהמחשב שמאפשר להוקינג להפיץ את משנתו מבוסס על שבב של חברת "אינטל" שכנראה פותח ויוצר במרכזי הענק של החברה כאן בישראל, על-ידי אותם אקדמאים שאותם קרא להחרים. האם גם במקרה זה יסכים הפרופסור המכובד להחרים את ישראל ולוותר על האפשרות להפצת מורשתו? אלברט איינשטיין כתב פעם כי "ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא שלגאונות יש גבולות". ובכן פרופ' הוקינג, בתור חוקר חלל מחונן, הייתי מצפה שדווקא אתה תשים לב מתי חרגת מגבולות הגלקסיה.

הכותב, עידו דניאל, הוא סטודנט למדע המדינה באוניברסיטת תל-אביב וחבר בארגון הסטודנטים What Israel העוסק בדיפלומטיה ציבורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully