וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריאה לגירוש השגריר בירדן: "המלך דחף לכך"

9.5.2013 / 16:28

גורם ירדני אמר לוואלה! חדשות כי ללא תמיכת המלך, הקריאה לגירוש השגריר הישראלי לא הייתה עוברת פה אחד בפרלמנט. לדבריו, המלך רוצה ליצור מראית עין של "מגן הר הבית"

משבר נוסף ביחסים עם השכנה ממזרח? מלך ירדן עצמו עומד מאחורי החלטת הפרלמנט לבקש את גירוש השגריר הישראלי, כך מסר היום (חמישי) גורם ערבי בכיר לוואלה! חדשות. לדברי הגורם, החלטות המתקבלות פה אחד בפרלמנט חייבות לקבל מאחורי הקלעים תמיכה של בית המלוכה ההאשמי שבראשו עומד המלך עבדאללה השני, "אחרת לא יזכו בכך".

הגורם הסביר כי ארמון המלוכה בעמאן מעוניין ביצירת מראית עין של עשייה ירדנית כדי להצטייר כ"מגיני אל-חרם א-שריף" (הר הבית). רק לאחרונה חתם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הסכם "וסאיה", עם המלך עבדאללה בעמאן, שמשמעותו שהמלך הוא האפוטרופוס (או השומר) של "אל-חרם א-שריף". הצעד הזה עורר תהיות רבות בקרב הפלסטינים לנוכח מה שהצטייר כוויתור של אבו מאזן לטובת ירדן על הריבונות העתידית בהר הבית. אולם נראה כי זהו צעד סמלי בלבד שנועד לחזק את מעמדו של המלך הירדני ואף נעשה על פי בקשתו של המלך עבדאללה. על פי מקורות פלסטיניים, ההסכם לא היווה ויתור על הריבונות (סיאדה) אלא מענק מעמד של אפוטרופוס על הר הבית.

מסגד אל אקצא בהר הבית. רויטרס
"בירדן מנסים להצטייר כמגיני הר הבית"/רויטרס

אתמול נקרא שגריר ישראל בירדן דני נבו לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני בעקבות עיכובו לחקירה של המופתי של ירושלים השייח' מוחמד חוסיין. בשעות הלילה אף נערכה הפגנה סוערת מול השגרירות הישראלית בעמאן והמפגינים איימו לפרוץ פנימה. המשטרה הירדנית פיזרה אותם.

עבדאללה השני הצליח לבלום לאחרונה את המחאה בירדן נגד בית המלוכה ומספר ההפגנות פחת. עם זאת אחד האתגרים הקשים ביותר שעומדים בפניו, הוא ייצובה של הכלכלה הירדנית שנשענת בין היתר על סיוע חוץ של מדינות מהמפרץ. אתגר אחר, אפילו מסובך עוד יותר, הוא זרם הפליטים העצום מסוריה שמציף את הממלכה. מספר הפליטים מעיראק וסוריה נאמד כיום בקרוב למיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully