וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חוליית חמאס בגדה תכננה לחטוף ישראלים

8.5.2013 / 19:15

נגד שני פעילי חמאס מאזור רמאללה הוגש כתב אישום בגין תכנון חטיפת חייל או תושב התנחלות בגדה. הם נעצרו כמה ימים לאחר שהודיעו לחבריהם ברצועה כי הם מוכנים לביצוע החטיפה

שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל, חשף בחודשים ינואר ופברואר השנה תשתית צבאית של חמאס בכפרים פלסטיניים באזור בנימין, שאנשיה תכננו לחטוף חייל צה"ל או תושב התנחלות, לייצר רקטות ולשגר אותן ולהניח מטעני חבלה נגד כוחות צבא – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. חברי ההתארגנות, שפעלו בהנחיית פעילי חמאס מרצועת עזה, נעצרו והועברו לחקירה, שבה התברר כי ימים ספורים לפני שנעצרו העביר ראש התשתית מסר לפיו החוליה מוכנה לחטוף חייל.

עימותים בין חמאס לפת"ח ברצועת עזה. רויטרס
הפעילים מהגדה קיבלו הנחיות מחבריהם ברצועת עזה. אנשי חמאס בעזה/רויטרס

אחד מהעצורים המרכזיים בפרשה הוא אחמד אבו-פחידה, תושב הכפר ראס כרכר הסמוך לרמאללה. אבו-פחידה הוא עורך דין במקצועו, שנעצר בעבר בגין פעילותו תחת ארגון חמאס. הוא חשוד בכך שעמד בראש התשתית ושימש כאיש הקשר עם פעילי ארגון הטרור מרצועת עזה. פעיל חמאס נוסף שנעצר הוא אחמד שבראווי, תושב הכפר סילואד, צפונית לרמאללה. הוא נכלא בעבר בגין מעורבות בתכנון פעילות חמאס, וגויס על ידי אבו-פחידה. בחקירתו בשב"כ התגלה כי אבו-פחידה גויס ל"גדודי עז א-דין אל-קסאם" – הזרוע הצבאית של ארגון חמאס, על ידי אחמד מחמד ח'ליל עודה, פעיל חמאס מעזה, לאור הסכמתו לבצע פעילות צבאית בשם הארגון. הפעיל מעזה הורה לאבו-פחידה לחטוף חייל, לקחת ממנו את תעודת הזהות והטלפון הנייד שלו, לצורכי ניהול משא ומתן על שחרורו, ולאחר מכן לרצוח אותו לקבור את גופתו במקום מסתור.

קיבלו הנחיות מעזה בדואר האלקטרוני

אבו פחידה גייס את שבראווי, ובינואר 2013 החלו השניים בתכנון פיגוע החטיפה ובהיערכות לרכישת אמצעי לחימה וחומרים לייצור רקטות. בנוסף, הם סימנו פעילים פוטנציאליים אשר יגויסו לחוליית הטרור שהקימו. הקשר בין הפעילים ברצועה לבין חברי התשתית בגדה המערבית התבצע באמצעות שליחת דואר אלקטרוני, וכן על ידי שימוש ב"טלפונים מבצעיים". אחמד עודה ופעילי חמאס נוספים מהרצועה, הדריכו את אבו-פחידה כיצד לייצר חומרי נפץ והסבירו לו איך לגייס פעילים נוספים. הם שקלו בנוסף להעביר לאבו-פחידה תוכנה להצפנת קבצים ששלחו.

ב-10 במרץ השנה הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד אבו-פחידה ושבראווי, בגין חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וקשירת קשר לייצור חפץ נפיץ. הם עצורים עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully