וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בחקירת שוד היהלומים הגדול בבריסל

8.5.2013 / 15:30

31 בני אדם נעצרו בבלגיה, צרפת ושוויץ בחשד למעורבות בשוד הגדול, במסגרתו נגנבו משדה התעופה בבריסל יהלומים בשווי 50 מיליון דולר. כמו כן נתפסן כסף מזומן ומכוניות יוקרה

צילום: רויטרס, מיכאל ברגמן

התקדמות משמעותית בחקירת אחד ממקרי השוד הגדולים בהיסטוריה: משטרת בלגיה עצרה 31 בני אדם בחשד למעורבות בשוד הגדול, במסגרתו נשדדו יהלומים בשווי של 50 מיליון דולרים, בחודש פברואר האחרון משדה התעופה בבריסל. התביעה בבלגיה הודיעה היום (רביעי) כי החשודים נעצרו בעקבות פשיטות שערכה המשטרה בבלגיה, בצרפת ובשוויץ.

שדה התעופה של בריסל. AP
24 מהחשודים נעצרו בבלגיה. שדה התעופה בבריסל/AP

ז'אן-מארק מילייה, דובר מטעם התביעה בבלגיה, סיפר כי למעלה מ-300 שוטרים היו מעורבים בפעולות המשטרה הבלגית, שעצרה 24 מהחשודים באזור בריסל. לדבריו, חשוד נוסף נעצר בצרפת, והיתר – בשוויץ. מילייה הוסיף כי ההערכה היא שהחשוד שנעצר בצרפת הוא חבר בכנופיה של שמונה חברים שביצעה את הפשע. המשטרה בז'נבה הודיעה כי חקרה שמונה בני אדם לאחר פשיטות שביצעה. בתום החקירה, כך דווח בשוויץ, שוחררו שישה מהחשודים. יצוין כי הרשויות בבלגיה מסרו נתונים שונים.

משטרת שוויץ ציינה גם כי בין אלה שנעצרו בז'נבה גם איש עסקים ועורך דין. עוד נמסר, כי בפשיטות שערכה המשטרה אותרו למעלה מ-100 אלף דולרים במזומן וכמה יהלומים. גם הפשיטות בבלגיה חשפו כסף מזומן, בנוסף למכוניות יוקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יהלומים בשווי מיליונים נשדדו מנמל התעופה. רויטרס
ממקרי השוד הגדולים בהיסטוריה. שדה התעופה בבריסל/רויטרס

השוד אירע, כאמור, לפני כשלושה חודשים כאשר שמונה שודדים חמושים בנשק אוטומטי עם חיישני לייזר גנבו משלוח יהלומים ותכשיטים ממשאית "ברינקס" שהייתה על מסלול שדה התעופה בבריסל – בשוד שארך שלוש דקות בלבד. השמונה שדדו משאית שהעמיסה את מטענה על טיסה לציריך. השודדים השתמשו בשני כלי רכב: עם אחד פרצו את גדר הביטחון ונמלטו עם מכונית אחרת, שאותה ציידו באורות "צ'קלקה" כדי שתדמה לניידת משטרה. המכונית הראשונה אותרה מאוחר יותר כשהיא שרופה עד היסוד בפרבר של בריסל והמכונית השנייה, שבה היו השודדים, לא אותרה.

בריסל: חמושים שדדו יהלומים בשווי 50 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully