וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חדש למכון הביולוגי: ד"ר שמואל שפירא

ד"ר שפירא מבית החולים הדסה בירושלים נבחר להחליף את ד"ר אביגדור שפרמן, שפרש בתום 18 שנות ניהול. ועד העובדים: "שמחים על מינויו. העובדים ישתפו איתו פעולה באופן מלא"

מנהל חדש למכון הביולוגי: בראש המכון בנס ציונה יעמוד ד"ר שמואל שפירא מבית החולים הדסה בירושלים, כך קבעה ועדה של משרד הביטחון. הוא יחליף בתפקיד את ד"ר אביגדור שפרמן, שפרש מניהול המכון לאחר 18 שנים, שהתאפיינו במחלוקות עם העובדים ובתלונות שהוגשו נגדו למבקר המדינה, למבקר מערכת הביטחון ולממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב).

את ההחלטה על מינוי ד"ר שפירא קיבלה ועדת איתור של משרד הביטחון בראשות המנכ"ל אודי שני. ד"ר שפירא סרב להגיב על הידיעה, ואילו פניות לדובר משרד הביטחון לא נענו. ד"ר שפירא הוא רופא מרדים במקצועו ששירת כסגן אלוף בחיל הים, עשה עבודות מחקר וייעוץ למשרד הביטחון וכן לגופי מחקר אמריקאים ובהם מכון ראנד והמרכז למניעת מגיפות באטלנטה - גוף המקביל למכון הביולוגי. עורך הדין של ועד העובדים עפר ברטל אמר בתגובה למינוי: "אנחנו מאוד שמחים על מינויו של ד"ר שפירא. העובדים ישתפו איתו פעולה באופן מלא. יוצאים לדרך חדשה לטובת מדינת ישראל".

עובדי המכון הביולוגי תלו שלטים נגד מנהלם. מערכת וואלה!
הפגנה נגד ראש המכון הקודם, ד"ר אביגדור שפרמן/מערכת וואלה!

המכון הביולוגי בנס ציונה נחשב לאחד ממוסדות המחקר המדעיים הסודיים ביותר ולפי פרסומים זרים הוא עוסק במחקר ובפיתוח של נשק כימי וביולוגי, כמו גם בפיתוח אמצעי נגד. 300 עובדי המכון, רבים מהם בעלי תואר שלישי, שוקדים בנוסף גם על פיתוח ומחקר גם בתחומים אזרחיים. בתקופת כהונתו של ד"ר שפרמן פותח במכון החיסון נגד האנתרקס (גחלת). לשם פיתוח החיסון נעשו בהסכמת צה"ל ניסויים (שזכו לכינוי עומר) על חיילים בניגוד לכללים של אמנת הלסינקי הקובעת את הנהלים לביצוע ניסויים רפואיים בבני אדם. בעקבות הסערה הציבורית שהתחוללה בשל חשיפת העובדות שינה קצין רפואה ראשי את ההנחיות והנהלים באשר להשתתפות חיילים בניסויים רפואיים והכיל עליהם את כללי אמנת הלסינקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully