וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחלוקת כלכלית: לא נסלל כביש חירום בשדרות

רמי שני

8.5.2013 / 8:52

משרדי הכלכלה והתחבורה חלוקים ביניהם על האחריות לתקצוב שני מיליון שקלים, החסרים לסלילת כביש מילוט ותאורה באזור התעשייה בשדרות. "פגיעה שם יכול לגרום לאסון כבד"

מחלוקת על שני מיליון שקלים - תקצוב התקנת תאורה בצומת ובכביש שאורכו כחצי קילומטר - מעכבת חיבור כביש מילוט מאזור התעשייה של שדרות לעורק תחבורה בין עירוני ומציבה את העובדים בסכנה בשעת חירום. המחלוקת היא בין משרד הכלכלה (לשעבר משרד התמ"ת) שמממן את עלות החיבור, לבין משרד התחבורה הדורש כי מימון החיבור יכלול גם התקנת תאורה לצומת החדש ועוד כמה מאות מטרים.

כביש הגישה הצר מאוד לאזור התעשייה של שדרות, שבו עשרות מפעלים ואלפי עובדים, מאפשר כניסה ויציאה של רכב אחד בכל רגע נתון, שכן מדובר בכביש בעל נתיב אחד בכל כיוון. בשעות שיגרה, הוא מספק את הצרכים. אבל יציאה המונית של מאות כלי רכב בשעת חירום, תוך ניסיונות כניסה של רכבי חירום והצלה, תביא לסתימת הציר. התמונה הזאת הוצגה בפני צמרת משרד הכלכלה, בעת שהוא היה באחריות השר שלום שמחון. אנשי המשרד השתכנעו שהמצב הוא בלתי אפשרי והסכימו למממן יציאה נוספת. מדובר בחיבור כביש פנימי של אזור התעשייה לכביש 334, המוביל מצומת איבים דרומה, עד לצומת שדה צבי ועובר בדרך ליד מספר חוות בהן חוות שקמים והקיבוצים דורות ורוחמה.

רקטה נפלה הבוקר בשדרות בשטח פתוח, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
אבל יציאה המונית של מאות כלי רכב בשעת חירום, תוך ניסיונות כניסה של רכבי חירום והצלה, גורמת לסתימת הציר. רקטה שנפלה בשדרות לפני כשבועיים/דייב בוימוביץ'

עלות החיבור הזה הוערכה בארבעה מיליון שקלים וחצי. הקמתו מחייבת הגבהה מפלסית של נקודת החיבור, בגלל תעלת שפכים החפורה שם עתה. התכנית, כמו כל תכנית התחברות לצירי תנועה ראשיים, הוצגה בפני החברה הלאומית לכבישים וקיבלה את ברכת הדרך. ההמשך היה קצת פחות ורוד. מעל ראשיהם של ראש העיר ומנהלי המפעלים, התנהלה חליפת מכתבים בין אנשי החברה, לבין המנהל לאזורי פיתוח במשרד הכלכלה. הנושא העיקרי במכתבים אלו, שהעתקים מהם הגיעו גם אל ראש העירייה דוד בוסקילה, היה שאלת מימון התאורה בצומת החדש.

הדרישה להוספת התאורה - תוספת של 2 מיליון

החברה הלאומית לכבישים (לשעבר מע"צ) התנתה את ביצוע החיבור בהתקנת תאורה בצומת וכן לאורך כחמש מאות מטרים, עד לצומת איבים הסמוך. העלות התוספתית הנדרשת: שני מיליון שקלים. "אדון נכבד", כתב מנהל המינהל, יגאל יוסף לדוד בוסקילה ראש העירייה, "משרד התמ"ת תיקצב משימה זו של סלילת כביש יציאת חירום מאזור התעשייה שדרות לכביש 334 דורות – איבים, תוך מתן פתרון להגנה על קו קצ"א (קו צינור הנפט אילת אשקלון) העובר במקום. האומדן היה ארבעה מיליון שקלים וחצי. במהלך התכנון המפורט מול מע"צ, עלה האומדן לשישה מיליון שקלים וחצי. וזאת מאחר ומע"צ דרשו לטפל בתאורה בכביש הארצי 334 שבאחריותם עד צומת איבים-דורות, דרישה שאינה מקובלת על התמ"ת. בסיכום איתך ואנשיך, דובר שאתם תפנו למשרד התחבורה על מנת שייתן את חלקו במצ'ינג/תקצוב החלק שקשור לכביש 334 שהינו כביש ארצי".

בוסקילה קיבל לידיו את המכתב בחודש מרץ האחרון והבין שכל המאמצים שנעשו עד עתה, ירדו לטמיון: "צריך להבין שמדובר בכביש מילוט", הוא זעם, "העיר נמצאת במציאות ביטחונית מסוימת ופגיעה באזור התעשייה יכולה לגרום לאסון כבד. היום אזור התעשייה פתוח רק למקום אחד. עלולה להיווצר מלכודת פנימית שאיש לא יכול לשער את התוצאות שלה. אנחנו חייבים את הכביש הזה. המחלוקות בין המשרדים מעניינות אותנו כקליפת השום. הם מתווכחים על תאורה פה או תאורה שם. אם השרים ייקחו את זה באופן אישי, אפשר יהיה לפתור את המחלוקת בתוך דקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העיר נמצאת במציאות ביטחונית מסוימת ופגיעה באזור התעשייה יכולה לגרום לאסון כבד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוסקילה הפעיל השבוע עוד גורם לחץ על המשרדים המייצגים את המחלוקת - משרד הביטחון, בתקווה שלחץ משם יעשה את העבודה. במשרד הכלכלה אגב אומרים, כי הצומת ייסלל עם או בלי תאורה. הוא יהיה סגור אבל אפשר יהיה להשתמש בו בשעת חירום וגם בשעה שאין עליו פיקוח הדוק. במשרד התחבורה אומרים בתגובה, כי התאורה בצומת היא חובה וכי מרחק הנסיעה הקצר בין הצמתים מחייב התקנת תאורה רציפה ביניהם משיקולים בטיחותיים. בינתיים, כל עוד נמשך הוויכוח בין שני המשרדים, כדאי לדעת: חייהם של מאות העובדים באזור התעשייה של שדרות, נמצאים בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully