וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה לאיראן: 41 מדינות בתרגיל ענק במפרץ הפרסי

7.5.2013 / 0:01

התרגיל בשבוע הבא יכלול איתור ופינוי מוקשים תת-ימיים, לאור חשש שטהרן תמקש את אחד מנתיבי ייצוא הנפט החשובים בעולם. "תארו מה תהיה התגובה אם מישהו באמת יניח שם מוקשים"

ארצות הברית ו-40 מבעלות בריתה נערכות לתרגיל ימי נרחב במפרץ הפרסי. המבצע הבינלאומי השנתי, שיכלול תרגול של איתור ופינוי מוקשים ימיים וליווי ספינות מסחר באזור, יימשך שבועיים ומטרתו גם לתרגל הגנה על נמלים ומתקני אנרגיה במפרץ. לפי שעה, לא פורסם אילו מדינות ייקחו חלק בתרגיל, שבו השתתפו בשנה שעברה בין השאר צרפת, בריטניה, ניו זילנד וכמה מדינות מהמזרח התיכון.

תרגיל של צבא אירן במיצרי הורמוז, המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
תרגיל צבאי של איראן במצרי הורמוז/רויטרס

מפקד הכוחות הימיים של צבא ארה"ב, ג'ון מילר, אמר אתמול (שני) כי התרגיל מהווה "הזדמנות לשפר את היכולת הימית הבינלאומית על מנת לשמר חופש התנועה במים הבינלאומיים". מילר שלח רמז לאיראן, שמאיימת על הסחר והביטחון באזור, ואמר: "אם 41 מדינות מוכנות להשתתף בתרגיל, תארו לכם כמה יעילה תהיה התגובה העולמית אם מישהו באמת יניח מוקשים במים".

התרגיל, שייפתח בשבוע הבא, יכלול 35 ספינות, 18 כלי שיט תת-ימיים בלתי מאוישים ועשרות חומרי נפץ צוללנים המתמחים בסילוק חומרי נפץ תת-ימיים. נוסף על מוקשים ומזל"טים, התרגיל יכלול השנה ניהול תרחיש של דליפת נפט והגנה על מסופים ימיים, שעליהם נשענים יצואני נפט וגז.

תרגיל של צבא אירן במיצרי הורמוז, המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
התרגיל יכלול 35 ספינות ו-18 כלי שיט תת-ימיים בלתי מאוישים/רויטרס

בספטמבר אשתקד השתתפו ספינות קרב ואנשי צי של ארה"ב ו-29 מדינות נוספות בתרגיל הצבאי הבינלאומי במפרץ הפרסי. התרגיל, שמטרתו הייתה תרגול איתורם ופינוים של מוקשים ימיים, הוגדר כתרגיל הימי הבינלאומי הגדול ביותר שנערך במזרח התיכון – עד אז.

ביום שישי דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ארצות הברית הצליחה לשפר את ה"בונקר-באסטר", הפצצה חודרת הבונקרים שלה, כך שהיא תהיה מסוגלת להתמודד עם מתקני הגרעין המבוצרים ביותר של איראן. העיתון ציטט גורמים בארה"ב, שאמרו כי בשבועות האחרונים הציגו גורמים אמריקאיים לצבא הישראלי ולדרג המדיני בישראל סרטונים מסווגים ובהם הודגמו יכולות הפצצה, הכוללים חדירה של אינצ'ים רבים לתוך שטח מבוטן.

דיפלומטיים מערביים: איראן משתדלת שלא לחצות ה"קו האדום"

לצד המסרים המאיימים מצד ארה"ב ובעלות בריתה, אתמול דווח מפי דיפלומטים במערב כי איראן נזהרת שלא לחצות את "הקו האדום" אותו הציג נתניהו בנאומו בעצרת האו"ם בשנה שעברה, ונזהרת שלא להעשיר אורניום בכמות שמגיעה אליו. במקום זאת, לדברי הגורמים, האיראנים מקפידים להמיר חלק מהאורניום המועשר שלהם לצרכים רפואיים, בכל פעם שהם מתקרבים לכמות אורניום שעלולה לעורר תרעומת בינלאומית.

"הרושם שלנו הוא שהם פועלים בקצב יציב למדי", אמר גורם אחד במערב. גורם אחר אמר כי "אני חושב שהם מנסים להראות שהם ממירים בכמויות משמעויות, כמויות שלדעתם יפחיתו מהדאגה הבינלאומית". בנאומו באו"ם אמר נתניהו כי הקו האדום מבחינת ישראל הוא העשרת אורניום לרמה של 90%. על פי הערכות, איראן יכולה להגיע לרמת העשרה כזאת באמצעות ייצור 250 קילוגרם של אורניום מועשר ברמה של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully