וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאירן? תרגיל של 30 מדינות במפרץ הפרסי

17.9.2012 / 3:30

הצי האמריקני, בשיתוף בעלות ברית, מקיים את התרגיל בעיתוי רגיש מבחינת המתיחות הגוברת מול אירן. עם זאת, בצבא ארצות הברית אומרים כי המטרה היא תרגול איתור ופינוי מוקשים

ספינות קרב ואנשי צי של ארצות הברית ו-29 מדינות נוספות נאספו הלילה (שני) במפרץ הפרסי לתרגיל צבאי בינלאומי. התרגיל הוגדר כתרגיל הימי הבינלאומי הגדול ביותר שנערך במזרח התיכון. לדברי צבא ארצות הברית, מטרת התרגיל היא תרגול איתורם ופינויים של פינוי מוקשים ימיים.

"יש כאן את הכוחות הימיים הטובים ביותר מכל מדינה, שמטרתם להבטיח את הבטיחות בשטח הימי הגלובלי", אמר סגן האדמירל ג'ון מילר, מפקד פיקוד המרכז האמריקני. "יהיה מאוד מעניין לראות איך הצוות יוצא הדופן הזה יתקדם", הוסיף מילר באתר האינטרנט שלו. הצי האמריקני מסר כי בתרגיל משתתפים 12 כלי שיט, ואנשי צוות משלושים מדינות. לא נמסרו שמות המדינות המשתתפות.

התרגיל החל במפגש של מפקדים בכירים אשר בחנו את החידושים האחרונים בתחום איתור ופינוי מוקשים ימיים. בשלב השני, ייערכו בים סימולציות של מבצעים לפירוק מוקשים.

התרגיל מתקיים בעיתוי רגיש מבחינת המתיחות הגוברת סביב תכנית הגרעין של אירן. טהרן איימה בחודשים האחרונים לחסום את מיצרי הורמוז אשר במפרץ הפרסי, בהם עוברות כ-40% מסחורות הנפט בעולם, במקרה בו תותקף. כמו כן, היא השמיעה איומים בתקיפת בסיסים האמריקנים באזור.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול כי אירן תהפוך למדינה על סף יכולת גרעינית תוך כחצי שנה. בראיון לרשת CNN אמר נתניהו כי עד אמצע שנת 2013, בעוד שישה חודשים בערך, יהיו בידי אירן 90% מכמות האורניום המועשר הדרושה לפצצה. "השאלה היא איך למנוע מאירן להשלים את תכנית הגרעין שלה. הם נעים מהר מאוד להשלמת ההעשרה של כמות האורניום הנחוצה לייצור פצצה. בעוד כשישה חודשים הם יגיעו למטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully