וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות בטיפול בנער אפילפטי גרמה לו לאוטיזם?

6.5.2013 / 17:43

הוריו של ש' הגישו תביעה על סך 2.5 מיליון שקלים נגד בית החולים הדסה עין כרם, בטענה כי התרשל וגרם לבנם נזק מוחי קשה שהפך אותו לאוטיסט. בית החולים: "נגיב בבית המשפט"

רשלנות בטיפול בנער אפילפטי גרמה לו להפוך לאוטיסט? הורי נער הסובל מאפילפסיה טוענים שבית החולים הדסה עין כרם התרשל בטיפול בבנם וגרם לו נזק מוחי קשה שהפך אותו, לטענתם, לאוטיסט. במרץ האחרון הוגשה לבית המשפט המחוזי תביעת פיצויים נגד בית החולים והרופא המטפל בסכום של 2.5 מיליון שקלים.

ש', נער בן 18, נולד כילד רגיל, אלא שבגיל חמש נשלח לבדיקה אצל רופא מומחה בבית החולים הדסה עין כרם בחשד להיפראקטיביות. לאחר שטופל בריטלין החל ש' לסבול מהתקפים אפילפטיים שהלכו והחמירו. עוד עולה כי הרופא המטפל מטעם בית החולים רשם ל-ש' כמה תרופות במשך השנים כדי למתן את ההתקפים, אך ללא הועיל.

מאז ועד לאחרונה אושפז הנער כמה פעמים בבית החולים. בספטמבר התאשפז ש' פעם נוספת בבית החולים לאחר התקף חמור, אלא שלדברי המשפחה שוחרר על ידי הרופא, לאחר שעל פי החשד שב והעניק לו טיפול בתרופות שבהן נעשה שימוש בטיפולים קודמים: "ביומיים לאחר השחרור ש' נעשה אפאתי ולא מגיב, החל להקיא בעוצמות חריגות, עיניו החלו מתגלגלות בכיוון השעון ללא שליטה, ותנועות האישונים היו מוזרות", סיפרה המשפחה.

"רשלנות עד כדי אדישות לחיי אדם"

עוד עולה כי ש' איבד את שיווי המשקל ולא היה מסוגל לעמוד בכוחות עצמו, ואף לקה בהתקף אפילפטי נוסף, כה חמור עד כי אושפז בבית החולים הדסה עין כרם במצב אנוש. אלא שעל פי החשד, בית החולים מנע ממנו את הטיפול התרופתי שלו באמת נזקק כדי להציל את חייו. עוד עולה כי רק לאחר עשרה ימים שבהם שהה במיון ולאחר התערבות מומחה מבית החולים שיבא, קיבל הנער את הטיפול הנדרש.

בשל ההתמהמהות במתן התרופה נגרמה לש' פגיעה מוחית קשה ותפקודו הקוגניטיבי והפיזי לא שב לקדמותו לאחר האשפוז. בכתב התביעה נכתב בין השאר "עניינה של תובענה זו הוא רשלנות רפואית בדרגה החמורה והקשה ביותר, עד כדי פזיזות פושעת ואדישות לחיי אדם מצד הנתבעים, אשר הביאה לתוצאה מזעזעת וטרגית, כאשר התובע נותר לכל אורך חייו סובל מנכויות תפקודיות וקוגניטיביות קשות, תלוי לחלוטין בהשגחה, טיפול וליווי צמוד של צד שלישי, ללא כל אפשרות להשתקם ולחיות חיים עצמאיים ונורמטיביים".

התביעה מסתמכת, בין השאר, על חוות דעת של פרופ' עמוס קורצ'ין, מומחה בתחום האפילפסיה, אשר בדק את התנהלות הרופא ובית החולים וסיכם כי נכותו הקשה של ש' נובעת מטיפול רשלני ולקוי שקיבל. לדברי עורך הדין כרמי בוסתנאי, המייצג את משפחתו של ש': "לנער ולמשפחתו נעשה עוול גדול בידי בית החולים הדסה עין כרם ובידי הרופא המטפל, אשר בהיעדר טיפול נאות היוו באופן ישיר הגורם המכריע אשר הביא לנזק המוחי הקשה ולמצבו הנורא כיום". מבית החולים הדסה עין כרם נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל, הדסה תלמד את פרטיו ותגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully