וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד הדסה עין כרם: "התינוק מת בשל רשלנות"

12.12.2012 / 4:40

"הצוות הרפואי אמר לנו לא להזעיק אותם בכל פעם שהמוניטור מצפצף", סיפרו ההורים שאחד מילדיהם התאומים מת כמה ימים לאחר הלידה. לדבריהם, שורת מחדלים הביאה למותו

הורים לתינוק שמת ימים ספורים לאחר לידתו תובעים את בית החולים הדסה עין כרם, הרופאה הגניקולוגית והמיילדת בגין רשלנות. על פי כתב התביעה, שהוגש היום (חמישי) לבית משפט שלום בירושלים באמצעות עורכי הדין אסף פוזנר ואיילת שורץ אסף ממשרד כהן-וילצ'יק-קמחי, מדובר בלידה של תאומים לאם שעברה טיפולי פוריות, כשהבכור מביניהם נולד במצב קשה ומת כשישה ימים לאחר מכן.

המקרה אירע בדצמבר 2005, אז הגיעה האם, שהייתה בשבוע ה-38 להריונה, לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא סובלת מסיבוכי הריון של תאומים. בעקבות כך הוחלט לאשפז אותה וליילדה. רק כעבור 24 שעות הועברה האישה ההרה לחדר לידה למתן תרופות להגברת הצירים. אז, טוענים ההורים בכתב התביעה, בוצעו באישה מספר בדיקות אולטרסאונד כשהיא מחוברת למוניטור שצפצף מספר פעמים, אולם הצוות הרפואי לא התרגש מכך. להורים נאמר אף כי אין צורך להזעיק אותם בכל פעם, והרופאים הראו להורים כיצד לכבות את הצפצוף. כעבור יום נוסף החליטה המיילדת להתחיל את הלידה תוך ניסיון ללידה טבעית שנמשך מספר שעות.

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
"להורים נאמר כי אין צורך להזעיק את הצוות בכל פעם שהמוניטור מצפצף". בית החולים הדסה עין כרם/עומר מירון

לבסוף הוחלט לבצע לידה בוואקום; התינוק הראשון נולד ללא נשימה, ללא דופק ורפוי, והוא הועבר מידית לרופא הילדים ולרופא המרדים לביצוע פעולות החייאה. לאחר התאוששות איטית, התינוק הועבר לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים ונפטר כעבור שישה ימים עקב פגיעה מוחית וסיבוכיה.

לטענת ההורים התובעים, רשלנות רפואית היא שגרמה למות תינוקם והיא באה לידי ביטוי בשורה של מחדלים, ביניהם העובדה שהם לא זיהו את מצוקתו של העובר למרות שהמוניטור הראה האטות נשנות וחוזרות שהולכות ומחמירות. לדבריהם, לא בוצע ביצוע ניטור פנימי לעובר הראשון, שהיה מלמד על מצוקה עוברית. כמו כן, גם ביצוע החייאה תוך רחמית לא בוצעה, בעזרתה, אם נראה כי אין שיפור במצב העובר, היה ניתן לסיים את הלידה באופן מידי.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל והדסה תגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully