וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מתכנן: חיזוק "זהות יהודית" בבתי הספר

יהושע בריינר

7.5.2013 / 13:05

שר הכלכלה, העומד בראש המשרד לשירותי דת, פועל בימים אלה להקמת מנהלת חדשה, בראשה צפוי לעמוד מקורבו הרב אביחי רונצקי. המטרה: "לחבר את התלמידים לשורשים היהודיים"

"מנהלת זהות יהודית" - בקרוב בבתי הספר? המשרד לשירותי דת, בראשותו של שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, פועל בימים אלה להקמת מנהלת, במטרה "לחבר את התלמידים לתנ"ך, לדגל וללאום". לוואלה! חדשות נודע כי מי שצפוי לעמוד בראש המנהלת הוא הרב הצבאי הראשי לשעבר, אביחי רונצקי, שמשמש בימים אלה כראש הישיבה הגבוהה בהתנחלות איתמר. במשרד לשירותי דת מתכננים כי תכני המנהלת יועברו כחלק מתכניות הלימוד בבתי הספר, ולשם כך נועד בשבועות האחרונים רונצקי עם שר החינוך, שי פירון, והציג לו את המתווה הראשוני של התכנית. עם זאת, בשלב זה התכנית טרם הובאה לדיונים במשרד החינוך.

לדברי גורמים המעורבים בהקמתה של המנהלת, היא "תעמיק את הקשר בין תלמידים לארץ ישראל", באמצעות טיולים לאתרי מורשת מתקופת התנ"ך בפרט, וכאלה שקשורים להיסטוריה של עם ישראל בכלל. הגורמים טענו כי היא תקום כדי "לחזק את הערכים והמורשת היהודית בקרב התלמידים". "מנהלים ותלמידים צמאים להנחלת החיבור והתודעה היהודית", טען אחד מהם.

בתקופת רונצקי ברבנות הצבאית נטען: "שטפו לחיילים את המוח"

הבחירה ברב רונצקי לעמוד בראש המנהלת אינה מקרית. רונצקי, תת-אלוף במילואים, הקים בעת כהונתו כרב הצבאי הראשי את תחום "תודעה יהודית" ברבנות הצבאית, שהפך את אנשי הרבנות למעורבים יותר בפעילות היחידות הקרביות. דבר זה עורר לא אחת מחלוקת קשה בתוך הצבא בין רונצקי לקצין החינוך הראשי. בין היתר, נטען נגד הרבנות הצבאית כי היא נטלה לעצמה סמכויות שהיו שייכות בעבר לחיל החינוך. כך, למשל, בתחומי ידיעת הארץ ומורשת קרב, בפעילויות שכללו הגעת רבנים לקיים שיחות עם כוחות צה"ל לפני מבצע עופרת יצוקה. בין היתר נטען אז כי מדובר ב"שטיפת מוח" של הרבנים, טענה שנהדפה על ידי אנשי הרבנות הצבאית. על אף הדברים, נחשב רונצקי לרב ממלכתי שמתנגד לסירוב פקודה.

הקמת המנהלת נעשתה כחלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין הבית היהודי, אשר ראשו, נפתלי בנט, מקורב לרב רונצקי. בפועל צפויה המנהלת להיות כפופה לבנט שמשמש בין היתר כשר לשירותי דת. מלשכתו של בנט נמסר בתגובה כי "תפקידה של המנהלת הינה לחבר את התלמידים ואת כלל האוכלוסייה לשורשים היהודיים ולמורשת היהודית בדרך ידידותית ומסבירת פנים. חשוב לייצר מסגרות שעושות זאת ללא כפייה ובצורה המתאימה לכלל האוכלוסייה, וזאת בוודאי תהיה אחת מאבני היסוד של המנהלת. אופי ופעולות המנהלת יוגדרו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully